به گزارش کرب و بلا، نخستین دانشنامه تخصصی امام حسین (ع) با نام اختصاری «ویکی حسین» طی هفت سال فعالیت و تلاش برای غنی‌سازی منابع علمی و توسعه و ترویج محتوای آن اکنون موفق شده است مخاطبان بیشتری از چهارگوشه دنیا به جمع کاربران خود اضافه نماید.

 

ترجمه داده‌ها و منابع علمی به زبان‌هایی علاوه بر زبان فارسی بخشی از کار ویژه کارشناسان این پروژه است که اکنون در قالب نسخه زبان انگلیسی و زبان فرانسه دانشنامه هویت یافته است.

 

اضافه شدن نسخه زبان فرانسه ویکی حسین حاصل یک حرکت جمعی و مشارکت مردمی است که سال گذشته و همزمان با آغاز ایام ماه محرم در پویشی با عنوان «کشتی نجات» صورت گرفت و خوشبختانه با جمع‌آوری طی دو ماه هزینه‌ای بالغ بر 40 میلیون تومان، مراحل فنی طراحی و عملیاتی شدن این نسخه جدید آغاز شد.

 

ماه محرم سال 1402 آغاز دیگری برای توسعه ویکی حسین به زبان فرانسه است. کمک به ترجمه منابع علمی به زبان فرانسه و بارگذاری و انتشار آن برای بیش از 220 میلیون کاربر فرانسوی‌زبان، محور پویشی است که به تازگی توسط موسسه زیتون با عنوان «کشتی نجات» منتشر و بار دیگر از عموم دغدغه‌مندان ترویج معارف حسینی برای تأمین هزینه فاز دوم ویکی حسین به زبان فرانسه دعوت شده  است.

 

سهم هر فرد در این طرح 50 هزار تومان در نظر گرفته شده و علاقه‌مندان به مشارکت در این فراخوان می‌توانند مبالغ اهدایی خود را به شماره کارت 4084-0006-2970-5022 و یا شماره‌حساب 3-13504617-8100-372 به نام موسسه زیتون واریز نمایند.

 

دانشنامه تخصصی امام حسین (ع) اکنون به عنوان منبعی علمی، معتبر و موثق در دسترس هزاران مخاطب مسلمان و حتی غیرمسلمان در کشورهای مختلف قرار گرفته و هر میزان مشارکت در پویش کشتی نجات، می‌تواند دامنه این دانشنامه را گسترش داده و سؤالات بیشتری از نادانسته‌ها در خصوص شخصیت حسین بن علی (ع)، سیره آن حضرت و معارف حسینی را پاسخ دهد.