به گزارش کرب و بلا، به همت موسسه زیتون، نسخه زبان فرانسه «ویکی حسین» نخستین دانشنامه تخصصی امام حسین (ع) همزمان با ایام میلاد آن امام همام، آغاز به کار کرد.

 

رصد کمبود محتوای علمی و مستند در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه معارف حسینی از یک‌سو و لزوم رفع شبهات و پاسخ‌گویی به جستجوهای میلیون‌ها جستجوگر از سوی دیگر سنگ بنای پروژه‌ای بود که موسسه زبتون آن را به نام ویکی حسین (ع) ثبت و راه‌اندازی نمود و اکنون بعد از گذشت نزدیک به هفت سال از آغاز فعالیت این پروژه و تولید و انتشار حدود 5000 مدخل در موضوعات مختلف و متنوع به دو زبان فارسی و انگلیسی، برگ دیگری به صفحات این دانشنامه افزوده شده و نسخه فرانسوی‌زبان ویکی حسین (ع) کار خود را آغاز کرده است.

 

راه‌اندازی نسخه جدید این دانشنامه با همراهی و کمک صدها نفر از دوستداران نشر معارف حسینی در جهان به ثمر رسیده و اکنون در نخستین گام بیش از 30 مدخل یا موضوع امام حسین (ع)، آب، ذوالجناح و ... در صفحه زبان فرانسه ویکی حسین (ع) قابل استفاده برای کاربران فرانسوی‌زبان است.

 

بقینا فرایند رسیدن صفحه زبان فرانسه این دانشنامه به چشم‌انداز نهایی از لحاظ کمی و کیفی، تقویت محتوای موجود و نیز تولید و ترجمه داده‌های جدید بر پایه منابع مستند حدیثی و روایی معتبر و دست‌اول، نیازمند تلاش جمعی است و از این رو مجریان پروژه ویکی حسین (ع) از کمک‌های مادی و معنوی عموم علاقه‌مندان به نشر نام و مرام حسینی در سراسر جهان استقبال می‌کنند.

 

صفحه جدید دانشنامه تخصصی امام حسین (ع) به زبان فرانسه را می‌توانید در نشانی اینترنتی www.fr.wikihussain.com مشاهده نمایید.