به گزارش کرب و بلا، همزمان با فرارسیدن عید فطر ، مجمع دوستداران امام حسین (ع) وابسته به موسسه «زیتون»، در راستای اجرای طرح‌های خیرخواهانه این بار با هدف کمک به تأمین هزینه درمان کودک افغان مبتلا به نارسایی قلبی، اقدام به اجرای پویشی با عنوان «ضربان همدلی» نموده است.

 

در این پویش که با همکاری موسسه نیکوکاری «مهرآفرین» راه‌اندازی شده، قرار است هزینه درمان و عمل آنژیوگرافی «زلیخا» کودک هشت‌ساله افغان که سال‌هاست از بیماری قلبی رنج می‌برد، با مشارکت عموم خیران و هم‌وطنان نوع‌دوست، تأمین شود.

 

این کودک افغان که در حال حاضر در مرکز طبی کودکان تهران بستری است، از دوران نوزادی به بیماری قلبی مبتلا شده و طبق تشخیص پزشکان متخصص، در سن دوسالگی می‌بایست تحت عمل آنژیوگرافی قرار می‌گرفت که متأسفانه به دلیل عدم توانایی خانواده زلیخا در تأمین هزینه عمل جراحی، فرایند درمان این کودک خردسال به درازا کشیده و اکنون با گذشت بیش از 10 ماه از بستری شدن زلیخا در بیمارستان، انجام عمل آنژیوگرافی فوریت بیش‌ازپیش یافته است.

 

مجمع دوستداران امام حسین (ع) در راستای  کمک به همنوعان نیازمند، این بار و به مناسبت عید سعید فطر با طراحی و انتشار فراخوان پویش ضربان همدلی فرصتی را برای مشارکت عموم مردم نوع‌دوست در تأمین هزینه درمان و کمک به احیای قلب بیمار این کودک افغان فراهم نموده است.

 

هزینه درمان و عمل جراحی زلیخای هشت‌ساله حدود 10 میلیون تومان برآورد شده که خوشبختانه تاکنون از محل نذورات و کمک‌های مردمی بیش از شش میلیون تومان از این هزینه جمع‌آوری شده است. سهم هر فرد برای مشارکت در طرح ضربان همدلی، مبلغ 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است و عموم هم‌وطنان می‌توانند کمک‌های خیرخواهانه خود را به شماره کارت 4084-0006-2970-5022 و یا شماره‌حساب 3-13504617-8100-372 به نام موسسه زیتون واریز نمایند.

 

یادآور می‌شود مجمع دوستداران امام حسین (ع) در ابتدای هر ماه قمری، تلاش می‌کند با اجرای پویش‌های مردمی و خیرخواهانه، بستری برای گره‌گشایی از نیاز نیازمندان و ترویج فرهنگ نوع‌دوستی در جامعه فراهم نماید.

 

برای آگاهی بیشتر از جزئیات این طرح و نیز سایر فعالیت‌های مجمع دوستداران امام حسین (ع) می‌توانید به صفحه اختصاصی این مجمع با نشانی imamhussain_lovers@ در شبکه اجتماعی اینستاگرام مراجعه نمایید.