کرب و بلا: کتاب «بینایی؛ با والاترین اصحاب تاریخ تا عاشورا» اثری مستند گونه از سیره عملی و گفتار اصحاب غیر بنی‌هاشم امام حسین (ع) است که به قلم «امین بابا زاده» نوشته و منتشر شده است.

 

نویسنده در این کتاب به بیان وقایع و اتفاقات روز نهم و دهم محرم سال 61 هجری در کربلا پرداخته و روایتی مستند گونه از همراهی اصحاب غیر هاشمی سیدالشهدا (ع) از جمله: «عبدالله» و برادرش «عبدالرحمن بن عروه»، «جون» غلام وفادار امام، «عباد بن مهاجر بن ابی المهاجر» و «عقبه بن صلت» را در برابر دیدگان مخاطب قرار داده است.

 

آنچه در لابلای صفحات این کتاب شرح داده شده تنها گوشه‌ای از وقایع کربلای سال 61 هجری و بیان وفاداری و همراهی اصحاب حسین بن علی (ع) است.

 

وجه تمایز کتاب بینایی در مقایسه با سایر آثار منتشر شده با محوریت کتب عاشورایی؛ فضاسازی روایی و تاریخی وقایع تحت عنوان بخش «بیان» است که حاوی نکات معرفتی و تاریخی از رفتار و گفتار میان امام و اصحاب ایشان است.

 

کتاب بینایی؛ با والاترین اصحاب تاریخ تا عاشورا به قلم امین بابا زاده، به همت انتشارات «شهید کاظمی» سال 1400 چاپ و منتشر شد که این اثر خواندنی اخیراً تجدید چاپ شده و با بهای 450000 ریال روی پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفته است.