به گزارش کرب و بلا، کتاب «با ما به کربلا بیایید» اثر «حجت‌الاسلام احمد صادقی اردستانی» است که به تازگی توسط انتشارت بوستان کتاب منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

 

موضوع اصلی این کتاب پیرامون نهضت حسینی است و نویسنده در قالب فصل‌های 18 گانه به مباحثی همچون عزیمت امام حسین (ع) از مدینه به عراق، تدابیر امام و ناکامی‌های سپاه یزید، فضیلت عزاداری برای سیدالشهدا (ع)، تاریخچه حرم امام حسین (ع)، حوادث بعد از کربلا و شیوه عقیله بنی‌هاشم در مدیریت شرایط بحرانی بعد از شهدت آل الله، و ... پرداخته است.

 

در فصل نخست کتاب با عنوان «مدینه و امام حسین (ع)» موضوعاتی از جمله دعوت و بیعت، بیعت و هجرت، ایثار انصار، رفتار اصحاب و گفتار پیامبر (ص) بررسی شده است.

 

نویسنده در فصل بعدی به تبیین شخصیت حضرت «مسلم بن عقیل» به عنوان اولین شهید عاشورایی پرداخته و در ادامه و در قالب سومین فصل کتاب با عنوان «تدبیر امام حسین (ع) و ناکامی معاویه»، به مباحثی از جمله وصیت معاویه به یزید، معاویه در مدینه، بر فراز منبر پیامبر (ص) و موضع گیری‌های امام حسین (ع) پرداخته است.

 

«کوفه و امام حسین (ع)» عنوان چهارمین فصل از کتاب است که مباحثی در خصوص شهر شدن کوفه و داستان شهرسازی این شهر، نکوهش و ستایش کوفیان و همچنین معرفی قبایل کوفی را در بر دارد.

 

«امام حسین (ع) و حرام‌خواران و زیبابی های حلال‌خواری»، «اربعین حسینی» و «دفن پیکر مقدس امام حسین (ع)» عناوین فصول پنجم تا هفتم از کتاب با ما به کربلا بیایید است.

 

حجت‌الاسلام صادقی اردستانی، در بخش دیگری از اثر خود و ذیل عنوان «گریه و معرفت» پس از بیان چرایی گریه، به دو قسم گریه پوچ و گریه بامعرفت اشاره و در ادامه به پرهیز از سوءاستفاده از ارزش‌های توحیدی و الهی تأکید کرده است. سپس حوادث پس از شهادت سیدالشهدا (ع) و یاران را بیان نموده و با توصیف شیوه حضرت زینب (س) در مدیریت اوضاع بحرانی بعد از واقعه کربلا، به شرح سفرهای 20 گانه حضرت و رخدادهای این سفرها پرداخته است.

 

«قتلگاه و بارگاه امام حسین (ع)»، «تاریخچه حرم امام حسین (ع)» و نیز «تخریب‌ها و ساختن‌ها نسبت به حرم امام حسین (ع)» از دیگر عناوینی است که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است. پایان بخش کتاب نیز مشتمل بر مدایح و مرثیه‌های برگزیده مرثیه‌سرایان و اشعار شاعران آئینی است که پیرامون نهضت حسینی و حادثه کربلا سروده شده است.

 

کتاب با ما به کربلا بیایید نوشته حجت‌الاسلام احمد صادقی اردستانی در 408 صفحه نوشته شده و با بهای 1260000 ریال توسط انتشارات بوستان کتاب روانه بازار کتاب شده است.