به گزارش کرب و بلا، کتاب «داستان‌ بریده ‌بریده» روایتی است از حادثه عاشورا به قلم «حجت‌الاسلام علیرضا نظری خرم» که به تازگی توسط انتشارات «کتابستان معرفت» به چاپ رسیده است.

 

نویسنده برای نگارش این داستان، از منابع متقن و دست اول تاریخی موجود تا قرن هشتم هجری که از تحریف در امان مانده‌اند، استفاده و تلاش کرده است مخاطب خود را را با علل و عوامل شکل‌گیری رخدادهای مهم نیمه دوم قرن اول هجری و اوضاع و احوال مسلمین در آن دوران آشنا کند.

 

ویژگی مهم و قابل توجه دیگر داستان بریده بریده؛ فاصله گرفتن نویسنده از زبان تاریخی متداول است و موضوعات مطرح شده در این کتاب از جمله وقایع دوران خلافت یزید، چگونگی شکل‌گیری قیام سیدالشهدا (ع) و جنایت حره به صورت مستند و زبان محاوره ارائه شده است.

 

حجت‌الاسلام نظری خرم معتقد است مخاطب در این کتاب غافلگیر خواهد شد؛ زیرا چیزهایی را ممکن است ببیند و چیزهایی را نبیند؛ اتفاقاتی را که تابه‌حال نشنیده، ممکن است بشنود و درباره خیلی از اتفاقاتی که در موردش بسیار شنیده نیز ممکن است در این کتاب اثری نبیند.

 

نگارش رمان بلند و 540 صفحه‌ای داستان بریده بریده نزدیک به سه سال زمان برده و نویسنده برای نوشتن این کتاب از 160منبع استفاده کرده که تمام منابع مورد استفاده در پایان کتاب معرفی شده است. 

 

داستان بریده بریده نوشته  حجت‌الاسلام نظری خرم توسط انتشارات کتابستان معرفت منتشر شده و از تمام کتابفروشی‌ها قابل تهیه و مطالعه است.