به گزارش کرب و بلا، حسینیه اعظم زنجان با قدمتی بیش از یک قرن، از جمله اماکن مذهبی شیعیان است که بواسطه برگزاری مراسم سنتی عزاداری هشتم محرم، شهرتی جهانی دارد.

 

این حسینیه طی سال‌های اخیر شاهد توسعه و احداث بخش‌های جدید بوده است که از جمله آن می‌توان به کتابخانه تخصصی حسینیه اعظم زنجان اشاره کرد. این کتابخانه مساحتی بالغ بر 1000 مترمربع دارد و شامل بخش‌های مختلفی از جمله بخش کودک، بخش ویژه محققین و پژوهشگران آزاد، بخش نشریات و سمعی بصری است. همچنین با جمع آوری 26 هزار جلد کتاب با موضوع مختلف فلسفه و روانشناسی، دین، علوم اجتماعی، زبان، علوم کاربردی، هنر، ادبیات و ... فضای مناسبی را برای دانشجویان و محققین فراهم نموده است.

 

اما مهم‌ترین بخش این کتابخانه بخش تخصصی امام حسین شناسی است که در راستای برنامه راهبردی 20 ساله حسینیه اعظم زنجان ایجاد شده است. در این بخش بیش از 6000 جلد کتاب با محو.ریت امام حسین (ع) موجود است که بیشتر اعضای این بخش طلاب حوزه علمیه و پژوهشگران مسائل دینی هستند.

 

کتاب‌های موجود در بخش امام حسین شناسی کتابخانه حاوی موضوعات عاشورا، واقعه کربلا و امام حسین (ع) است که بخشی از آنها بسیار قدیمی هستد و بخش زیادی از کتاب‌ها نیز از کشورهای مصر، تونس، عراق، ترکیه و شهرهای تهران و قم خریداری شده است.