به گزارش کرب و بلا، مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان در تشریح این طرح اظهار داشت: توسعه و ترویج شناخت امام حسین‌(ع) در سطح ملی و بین‌المللی و تبیین شخصیت حقیقی ایشان در میان جامعه نخبگان و عموم مردم از برنامه‌هایی است که علاوه بر برگزاری آیین‌های مذهبی توسط هیئت‌امنای این حسینیه مورد توجه قرار دارد.

 

«مجتبی شهامی» با اشاره به وجود گنجینه علمی بالغ بر 6000 جلد کتاب در کتابخانه این حسینیه گفت: با توجه به این ذخیره علمی، ضرورت ایجاد یک مرکز تخصصی با محوریت شناخت امام حسین (ع) برای استفاده پژوهشگران و محققان احساس شد و هیئت‌امنای حسینیه با استفاده از نظرات جامعه نخبگانی و صاحبان اندیشه در حال تدوین طرحی برای استفاده بهتر این مجموعه هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور مجموعه تخصصی امام حسین‌شناسی نداریم، ادامه داد: پیشنهاد‌های مختلفی برای مکان و نحوه ایجاد این مرکز ارائه شده که با پالایش آن‌ها بهترین طرح اجرایی خواهد شد و حتی می‌توان از ظرفیت حرم حضرت معصومه (س) برای امر تبلیغ و استفاده مطلوب‌تر از این مرکز بهره برد.

 

مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان همچنین اظهار داشت: این کتابخانه عمومی با 25 هزار جلد توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی تجهیز شده و بیش از 10 سال است که پذیرای علاقه‌مندان است و ایجاد یک فضای اندیشه‌ورز می‌تواند به بهره‌مندی از این کتاب‌ها برای طلاب و پژوهشگران فراهم کند.

 

حسینیه اعظم زنجان، امروزه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز شیعیان جهان به شمار می‌آید و مراسم عزاداری سنتی هشتمین روز ماه محرم در این حسینیه در سال 87 به‌عنوان دهمین مورد از میراث معنوی کشور و نخستین گونه از جنبه منحصربه‌فرد آیین‌های عزاداری در فهرست میراث معنوی کشور ایران به ثبت رسیده است.