داعش (دولت اسلامی عراق و شام) که در حال حاضر خود را دولت اسلامی می نامد، گروهی تکفیری است که بخش‌هایی از شمال سوریه و عراق را در تصرف خود دارد.

داعش سودای حکومت بر منطقه بزرگی را در سر می پروراند. در نقشه ترسیمی آن ها علاوه بر حکومت شام و عراق٬ حکمفرمایی از شمال آفریقا تا خراسان بزرگ ترسیم شده است و قصد دارند پله پله به هدف خود نزدیک شوند.

این گروه تکفیری تروریستی٬ بارها حملات پراکنده ای را در شهرهای مذهبی عراق از جمله سامرا انجام داده و هر ازچند گاهی تهدیداتی پیرامون حمله به کربلا کرده است که هر بار با پاسخ محکم مراجع و شیعیان مواجه است.

«کرب و بلا» در راستای رسالتی که برای خود تعریف کرده است در قالبی جدید و متفاوت اقدام به پوشش اخبار برگزیده داعش به صورت مکان محور کرده است تا مخاطبین این سایت هر روز از آخرین تحرکات داعش در عراق باخبر شوند. 

در ادامه عناوین اخبار برگزیده داعش در هفته گذشته را مشاهده می کنید. همچنین از طریق این لینک می توانید اخبار مکان محور داعش را ببینید.

 

شجاعت پیرزنی سوری مقابل داعشی ها

یک پیرزن سوری در پاسخ به تروریست‌های داعش که برای کشتن وی آمده بودند آنان را مورد انتقاد قرار داد.

دعا برای قبطیان کشته شدن به دست داعش

گزارش تصویری مراسم دعا و نیایش برای قبطیان کشته شدن به دست داعش

قاچاق اعضای بدن» شگرد جدید داعش برای درآمدزایی

نماینده عراق در سازمان ملل اعلام کرد که داعش برای تامین منابع مالی اقدامات تروریستی خود به قاچاق اعضای بدن روی آورده است.

«ابوبکر البغدادی»در زندان بوکا

به تازگی عکسی منتشر نشده از خلیفه خودخوانده داعش زمانی که در یکی از زندانهای جنوب عراق بسر می‌برد منتشر شده است.

انهدام مسجد قدیمی الانبار به دست داعش

یک منبع امنیتی در استان الانبار اعلام کرد که این مسجد در غرب رمادی مرکز استان الانبار قرار داشت. 

جزئیات زندگی خلیفه خودخوانده داعش

سرکرده گروه تروریستی داعش به دلیل مشکلات جسمی از خدمت در ارتش معاف شده بود و به گفته یکی از همبازی‌های البغدادی، او همواره علاقه داشته نقش رهبر را بر عهده بگیرد.