در ادامه لبیک به ندای مرجعیت عالی دینی عراق مبنی بر جهاد کفایی و مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش اهالی منطقه تلعفر کربلای معلی گردان امام حسین(ع) را تشکیل دادند.

هیثم الزیدی، فرمانده تیپ العباس در این خصوص توضیح داد که اولین گردان از لشکر نیروهای داوطلب امام حسین(ع) متشکل از اهالی کوی تلعفر آموزش‌های نظامی خود را به پایان رسانده و آماده پیوستن به ارتش عراق در مناطق موردنیاز برای مبارزه با داعش هستند.

الزیدی افزود: لشکر نیروهای داوطلب امام حسین(ع) یکی از لشکرهای وابسته به تیپ العباس است که ارتش و نیروهای مسلح عراق را در مبارزه با داعش یاری خواهد کرد و وابسته به دبیرخانه دفتر نخست‌وزیری عراق است.

وی هدف از تشکیل این لشکر را آزادسازی مناطق تصرف‌شده توسط تروریست‌های تکفیری ازجمله داعش دانست و توضیح داد که 2 هزار و 500 رزمنده داوطلب تحت فرماندهی ستاد عملیات فرات مرکزی هستند که در سراسر مرزهای استان کربلا مستقرشده‌اند.

فرمانده تیپ العباس افزود: این نیروهای داوطلب وظایف دیگری نیز دارند که مهم‌ترین آن‌ها حمایت و دفاع از شهر آمرلی و ارسال نیروی کمکی به این شهر و تأمین کمک‌های لجستیکی و نظامی نیروهای مستقر در این شهر است.