به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایسنا، ابوعلی البصری، رئیس گروه اطلاعاتی «الصقور» و مدیر کل اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عراق به روزنامه الصباح گفت: داعش قصد داشت با هدایت رهبران این گروه در خارج از کشور سه عملیات تروریستی جداگانه علیه بارگاه‌های ائمه علیهم‌السلام در شهرهای کربلا، نجف اشرف و سامرا و نیز منزل آیت‌الله سید علی سیستانی، مسجد کوفه و بصره انجام دهد.

به گفته این مسئول، داعش تعدادی خودروی بمب‌گذاری شده و ده‌ها عامل انتحاری با تابعیت‌های مختلف را با همکاری برخی قاچاقچیان جهت تسهیل ورود به داخل استان‌های مذکور و آوردن سلاح و مهمات آماده کرده بود.

ابوعلی البصری گفت: هواگردهای گروه اطلاعاتی الصقور بر فراز مناطق رقه و المیادین سوریه و مناطقی در عراق در مجاورت با مرزهای سوریه برای رصد تحرکات این نقشه‌ تروریستی به پرواز در آمدند، مخصوصا که بر اساس پیش‌بینی‌های ما داعش برای عملیات تروریستی گسترده‌ای جهت بالا بردن روحیه اعضای خود تلاش می‌کند.

البصری افزود: بعد از این‌که به اطلاعات لازم درباره این حمله دست یافتیم این اطلاعات را به حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق و قاسم الاعرجی، وزیر کشور دادیم تا با طرح پیش‌دستانه‌ای برای ناکام گذاشتن نقشه داعش موافقت کنند. این طرح شامل هماهنگی با فرماندهی عملیات مشترک و استفاده از جنگنده‌های اف16 برای هدف قرار دادن تجمعات داعش و هماهنگی با فرماندهی نیروهای مسلح و نیروهای ائتلاف چهارگانه (روسیه، ایران، سوریه و عراق) برای انجام حملات هوایی به مناطق تجمع تروریست‌ها در المیادین سوریه بود. تروریست‌ها قصد داشتند از طریق منطقه القائم عملیات خود را علیه بارگاه‌های ائمه (ع) انجام دهند.

وی گفت: بر اساس اطلاعات موثقی که به دست آورده بودیم هفت هدف مهم در مراکز تجمع تروریست‌ها و خودروهای بمب‌گذاری شده در منطقه المیادین و اطراف شهر القائم، بمباران و منهدم شد. این حمله قبل از این‌که این خودروها به کربلا، نجف، سامرا، کوفه و بصره برسند صورت گرفت و طی آن ده‌ها تروریست کشته شدند.

البصری گفت: نیروهای حشد شعبی که در مرزها هستند روز جمعه توانستند یک تانکر را توقیف کنند که حامل سلاح‌هایی بود که به عملیات تروریستی مذکور مربوط می‌شد.