به گزارش کرب و بلا، نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با محوریت سیاست‌ها و برنامه‌های فرهنگی اربعین 1403 با حضور نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

 

در این نشست که با محوریت سیاست‌ها و برنامه‌های فرهنگی اربعین 1403 و آخرین تحولات در خصوص مراسم پیاده‌روی اربعین برگزار شد، «حجت‌الاسلام نواب» در سخنانی بر لزوم تثبیت معارف دین در اربعین تأکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، شور و شوق مردم برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی را گسترده و وصف‌ناشدنی توصیف و تصریح کرد: این شور و هیجان باید با معنویت و معارف دینی کامل گردد تا نشاط و لذت همراهی در این مراسم عظیم همچنان در میان مشتاقان حفظ و تقویت شود.

 

وی در ادامه به تشریح دلایل حضور افراد با دیدگاه‌های مختلف در مراسم اربعین پرداخت و در عین حال تصریح کرد: این همایش عظیم بایستی در جهت خالص‌سازی انگیزه‌ها پیش برود و کلاس درسی برای اربعینی‌ها باشد.

 

سرپرست حجاج ایرانی افزود: شماری از افرادی که در اربعین حضور می‌یابند در طول سال به این اندازه وقت برای شرکت در اجتماعات دینی نمی‌گذارند و این بهترین فرصت است که آن‌ها با معارف و مسائل دینی آشنا شوند و در راستای اهداف امام حسین (ع) محتواهایی که برای اربعین و اربعینیان مفید است به آن‌ها منتقل شود.

 

حجت‌الاسلام نواب در ادامه اخلاق و معنویت، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی را ازجمله محورهایی دانست که می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های آینده اربعین مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در خاتمه سخنانش اظهار داشت: به عنوان خادم فرهنگی اربعین پیشنهاد می‌کنیم هر یک از این محورها در یک سال در اولویت فعالیت‌های ستاد مرکزی اربعین قرار گیرد و برجسته شود.

 

در پایان این جلسه، آخرین اقدامات، برنامه‌ها و سیاست‌های فرهنگی اربعین پیش رو ارائه و بررسی شد.