به گزارش کرب و بلا، مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم با عنوان «روایت یاری، حکایت یاران» به مدت هفت شب به میزبانی موسسه زیتون برگزار خواهد شد.

 

 بر اساس اعلام هیئت مرکزی مراسم محرم موسسه زیتون، این مراسم با سخنرانی و مرثیه‌سرایی سخنرانان و ذاکران اهل‌بیت (علیه‌السلام) از شامگاه سه‌شنبه 11 مردادماه برابر با شب پنجم ماه محرم آغاز می‌شود و تا 17 مردادماه مصادف با شام غریبان حسینی به مدت هفت شب ادامه خواهد داشت.

 

«احسان اله اشتهاردیان»؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت مدرس به‌عنوان سخنران نخستین شب از مجلس روضه موسسه زیتون حضور خواهد داشت و پیرامون «انسان مدرن و زیست حسینی» سخنرانی خواهد کرد.

 

در دومین شب از این مراسم، «محمد اسفندیاری»؛ اسلام‌شناس و پژوهشگر تاریخ با محوریت «یاری حسین از کوفه تا عصر مدرن» به ایراد سخن خواهد پرداخت.

 

«بابک رحیمی» استاد ارتباطات، فرهنگ و دین دانشگاه کالیفرنیا سخنران مهمان سومین شب از محفل روضه موسسه زیتون است که قصد دارد مطالبی را پیرامون موضوع «حسین بن علی (علیه‌السلام) در آکادمیای غربی» ارائه نماید.

 

محور سخنرانی شب هشتم ماه محرم به «یاری امام حسین (ع) به مثابه فلسفه زندگی» اختصاص دارد که «علی اشرف فتحی»؛ مدرس حوزه و پژوهشگر دین در این باره به ایراد سخن خواهد پرداخت.

 

5-10-2.jpg

 

«سید علی باروتیان» دین‌پژوه و مدیرعامل موسسه زیتون سخنران مراسم شب تاسوعای حسینی خواهد بود و مطالبی را با محوریت «کدام حسین؟ تحول گفتمان در تحلیل واقعه عاشورا» با سخنرانی «سید علی باروتیان» شرح خواهد داد.

 

دیگر سخنران مهمان این مراسم «مصطفی رحماندوست»؛ شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان است و در شب عاشورایی حسینی از لالایی عاشورا برای حاضران روایت خواهد کرد.

 

مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) در شب شام غریبان با حضور «مرضیه محمد زاده» نویسنده کتب عاشورایی و پژوهشگر تاریخ پایان می‌یابد. «زنان یاری‌گر حسین» موضوع سخنرانی این چهره علمی و دینی خواهد بود.

 

یادآور می‌شود مراسم عزاداری ویژه دهه اول ماه محرم از 11 تا 17 مردادماه هر شب از ساعت 20 الی 22: 30 در محل موسسه زیتون به نشانی خیابان دکتر شریعتی، خیابان ظفر (دستگردی)، کوچه صبر، کوچه مطهری، بن‌بست صفایی، پلاک 7 برگزار می‌شود.

 

جهت حفظ سلامت عزاداران حسینی این مراسم در فضای باز موسسه، با ظرفیت محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. تمامی علاقه‌مندان به بهره‌مندی از مطالب این مراسم و فیض عزای سیدالشهدا (علیه‌السلام) می‌توانند از صفحه مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) در شبکه اینستاگرام به نشانی Imamhussain_lovers شاهد پخش همزمان مراسم باشند.