به گزارش کرب و بلا، آئین رونمایی از یادنامه و مستند زندگی «حاج علی خورشیدی» مداح پیشکسوت اهل‌بیت(ع) روز گذشته با حضور جمعی از مداحان، شعرا و پیرغلامان حسینی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

 

در این مراسم مستند چهارقسمتی زندگی «حاج علی خورشیدی» شامل گفته‌ها و یادداشت‌هایی پیرامون شخصیت این مداح پیشکسوت به نام «ستایشگران خورشید 1» به نمایش درآمد.

 

سردبیر یادنامه ستایشگران خورشید در این مراسم حمایت محتوایی، معنوی و مادی از هیئات، سخنرانان، مداحان و برنامه‌ریزی‌ برای حفظ میراث هیئت داری با محوریت تاریخ شفاهی را رسالت مهم جامعه ایمانی مشعر عنوان کرد.

 

«مهدی تدینی» در ادامه به شکل‌گیری کارگروه «تاریخ شفاهی» اشاره کرد و اظهار داشت: دفتر ستایشگری جامعه ایمانی مشعر با  هدف جمع‌آوری اطلاعات و زندگینامه مداحان کشور، کارگروه تاریخ شفاهی را راه‌اندازی نموده که تهیه و تولید یادنامه مداح پیشکسوت حاج علی خورشیدی نخستین محصول این کارگروه است.

 

گفتگو با خانواده و دوستان، یادداشت‌ها و سخنان شخصیت‌های مختلف در مورد این مرثیه‌سرای فقید و نیز بخش‌های کوتاهی از جلسات حضوری با مرحوم خورشیدی در زمان حیات وی، به تهیه و ساخت یادنامه و مستند چهارقسمتی ستایشگران خورشید(1) با محوریت نگاهی به زندگی و خدمات حاج علی خورشیدی انجامید.

 

سردبیر یادنامه ستایشگران خورشید با بیان اینکه این یادنامه قصد دارد در شمارگان آینده خود به دیگر شخصیت‌های عرصه مداحی کشور بپردازد، تصریح کرد: «سید احمد شمس» و «حاج میرزاعلی ستایشگر» نیز ازجمله بزرگانی هستند که کار ثبت تاریخ شفاهی‌شان آغاز شده است.

 

لازم به یادآوری است حاج علی خورشیدی از مداحان و ذاکران پیشکسوت اهل‌بیت (ع) چهارم اسفند 1399 دار فانی را وداع گفت.