به گزارش کرب و بلا، هشتمین نشست گردهمایی جمعی از ستایشگران جوان اهل‌بیت (ع) با شعار «الی‌الحبیب» روز گذشته، هشتم بهمن‌ماه در مجتمع شهدای هفتم تیر، سرچشمه تهران برگزار شد.

 

در بخشی از این گردهمایی، «سعید حدادیان» از چهره‌های مشهور عرصه مداحی کشور با بیان اینکه ما همه به دردها و مشکلات موجود واقفیم، اظهار کرد: برای رفع مشکل باید به دنبال ارائه راهکار باشیم نه اینکه فقط دردها و مشکلات را بیان کنیم.

 

وی بزرگ‌ترین مشکل مداحی امروز را نزدیک شدن مرزهای هنر و تکنولوژی دانست و افزود: مرز استخدام تکنولوژی در مداحی روشن نشده است و نیازمند یک تیم فقهی در این زمینه هستیم

 

حدادیان با بیان اینکه متأسفانه ما در تبیین مسئله دچار اشکال هستیم، گفت: در یک کلاس درس، همه شاگرد اول نیستند، یکی یا دو نفر شاگرد برتر هستند و تعدادی هم مردود اما نباید به خاطر مردودی‌ها، مدرسه را تعطیل کرد.

 

این ستایشگر اهل‌بیت (ع) خاطرنشان کرد: بی‌توجهی نسبت به فعالیت‌های رسانه‌ای یک ضعف است اما نباید همه دستاوردهای هیئت را فدای رسانه کرد، هیئت شرایط و ویژگی‌های خاصی دارد که رسانه نمی‌تواند در این شرایط تداخلی ایجاد کند.

 

وی با تأکید بر اینکه هیئتی‌ها و مداحان باید در نقاط مختلف کشور با مردم ارتباط داشته باشند، عنوان کرد: کمک هیئت به مردم گاهی باید آشکار باشد و مردم از عملکردهای مثبت هیئت باخبر شوند.

 

این مداح اهل‌بیت (ع) در خاتمه سخنانش تأکید کرد: برای رسیدن به هدف باید سه مدل برنامه بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت را در دستور کار خود قرار دهیم، کارگروه‌های موجود را تقویت کرده و در صورت لزوم کارگروه‌های جدید را تشکیل دهیم.

 

«مهدی سلحشور» از ستایشگران اهل‌بیت (ع) نیز در این گردهمایی بر لزوم بیان دردها و مشکلات جامعه مداحان در این سلسله نشست‌ها تأکید کرد و گفت: اگر جلسات به بیان دردها متوقف شود حتماً باختیم و نیاز است که به سمت راهکارها برویم و هرکسی گوشه‌ای از کار را عهده‌دار شود.

 

نباید به هر قیمتی به دنبال جمع‌کردن مستمع باشیم

«مهدی خادم آذریان» به‌عنوان دیگر مداح پیشکسوت حاضر در این نشست، با بیان اینکه ما باید به دنبال عملیاتی کردن سخنان خود باشیم، اظهار کرد: اینکه فکر کنیم ما آسیب‌ناپذیریم یک پندار کاملاً اشتباه است و آسیب‌پذیر بودن ربطی به علم، سواد و جایگاه ندارد و در هر شرایطی امکان دارد ما هم دچار آسیب شویم.

 

وی با بیان اینکه مداح باید به خود به‌عنوان بلندگوی اهل‌بیت (ع) نگاه کند، عنوان کرد: سیره اهل‌بیت (ع) معیاری برای سنجش اعمال و رفتار ما است و اگر می‌خواهیم نسبت به عملکرد و وضعیت امروز خود قضاوت کنیم باید به سیره اهل‌بیت (ع) نگاهی داشته باشیم.

 

خادم آذریان خاطرنشان کرد: افراد مداح که دارای مخاطب هستند، باید نسبت به رفتار و اعمال خود حساسیت خاصی نشان دهند و نباید به هر قیمتی به دنبال جمع‌کردن مستمع باشیم،

 

لازم به ذکر است سلسله نشسته‌ای «الی الحبیب» با حضور جمعی از مدیحه خوانان و مرثیه‌سرایان کشور به میزبانی جامعه ایمانی مشعر و با هدف آسیب‌شناسی وضعیت مداحی و تبیین راه‌حل‌های اثرگذار برپا شده است.