به گزارش کرب و بلا، معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات به صدور مجوز سه‌ساله برای موکب داران اشاره کرد و افزود: در گذشته مجوز‌های موکب داری یک‌ساله و نیازمند تمدید هرساله بود، اما از این پس برای فعالیت موکب داران، مجوز با اعتبار سه‌ساله صادر می‌شود.

 

«یوسف افضلی» اظهار داشت: افرادی که پروانه موکب داری دارند می‌توانند پروانه خود را تمدید کنند، افرادی هم که علاقه‌مند هستند در اربعین سال جاری در قالب موکب به زائران امام حسین (ع) خدمت کنند هم می‌توانند درخواست خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات ارسال کنند.

 

وی از استقبال خوب موکب داران برای حضور در اربعین 1400 خبر داد و گفت: امیدواریم اربعین امسال بدون محدودیت برای زائران برگزار شود و حداقل بین یک تا دو میلیون زائر ایرانی در آن حضور داشته باشد و موکب داران ایرانی هم بتوانند در کنار موکب داران عراقی به زائران خدمت کنند. البته این اقدام در صورت موافقت ستاد ملی کرونای ایران و مسئولان عراقی امکان‌پذیر است.

 

افضلی در خصوص تعداد موکب‌های اربعین 1400 گفت: اگر تعداد زائران محدود باشد و موکب‌ها نیز به صورت محدود در اربعین حضور داشته باشند، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، شاهد حضور 500 موکب ایرانی در اربعین خواهیم بود. در این صورت موکب‌هایی که از ترکیب چند موکب کوچک تشکیل شده‌اند، در اربعین حاضر خواهند شد.

 

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات تأکید کرد: در صورت برگزاری مراسم اربعین، تمام خادمان اربعین واکسینه خواهند شد و در غیر این صورت موکب‌های اربعین همچون سال گذشته در داخل کشور خدمت رسانی خواهند داشت.