به گزارش کرب و بلا، در آستانه فرارسیدن ایام اربعین حسینی و نزدیک شدن به آغاز فعالیت موکب‌های خدمات‌رسانی به زائرین، ستاد مرکزی اربعین ضمن انتشار اطلاعیه‌ای، برپایی موکب در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی را منوط به ثبت‌نام در سایت اعلام شده توسط این ستاد اعلام کرد.

 

در این اطلاعیه آمده است داوطلبان و متقاضیان برپایی موکب در راهپیمایی اربعین حسینی جهت صدور پروانه فعالیت دو زبانه (فارسی و عربی) می‌بایست با مراجعه به سایت Mokeb.atabat.org اقدام به ثبت‌نام نمایند.

 

تائید فرایند ثبت‌نام و فعالیت موکب داران لازمه پایبندی به کلیه الزامات، ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های مندرج در سایت مورد اشاره است.

 

در بخش دیگری از این اطلاعیه با تأکید بر برپایی مواکب تلفیقی در شهر‌های زیارتی عراق از موکب داران خواسته شده است جهت رعایت اصل میزبانی دولت و مردم عراق در ایام اربعین و همچنین ایجاد وحدت بین خادمین و زائران، از اختصاصی کردن ارائه خدمات به زائران ایرانی و یا شهر خاص جداً خودداری نمایند.

 

پایبندی به رعایت دستورالعمل‌ها و ملاحظات ابلاغی از سوی کمیته بهداشت و درمان اربعین توسط موکب داران جهت جلوگیری از مسمومیت‌ها و شیوع بیماری‌ها نکته دیگری است که در اطلاعیه اخیر ستاد بازسازی عتبات عالیات بر آن توصیه شده است.

 

لازم به ذکر است طبق توافق صورت گرفته با دولت عراق مقرر گردید عبور مواکب از 20 ماه محرم الی 15 ماه صفر از مرز‌های شلمچه، مهران، چذابه، خسروی و سومار و از 15 ماه صفر صرفاً از مرز سومار صورت می‌پذیرد.