به گزارش کرب و بلا، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی و حوزه هنری استان خوزستان با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند، هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین را برگزار می‌کند.

 

این رویداد فرهنگی - آئینی در مسیر زائران اربعین دو کشور ایران و عراق از 30 مردادماه سال جاری مصادف با چهارم ماه صفر آغاز می‌شود و تا 15 شهریورماه برابر با اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

 

بر اساس فراخوان منتشر شده از سوی دبیرخانه همایش، قیام عاشورا، وقایع تاریخی مربوط به محرم‌الحرام 61 هجری، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی (مختص بخش ایران)، شخصیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، مدافعان حرم (شهدای مشترک ایران و عراق) و همچنین روایت‌ها و داستان‌های تاریخی و معاصر در رابطه با پیاده‌روی اربعین به عنوان موضوعات این همایش با رعایت اولویت اعلام شده است.

 

هنرمندان و علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند در قالب تعزیه، نمایش موکبی، نقالی، پرده‌خوانی، نمایش خیابانی، مقتل خوانی، سرود، شعرخوانی، هنرهای تجسمی، نماهنگ و فیلم کوتاه آثار هنری خود را ارائه کنند.

 

آثار در دو بخش ایران و عراق به زبان فارسی، عربی، ترکی، انگلیسی، اردو و فرانسه قابل پذیرش است و مدت زمان هر اثر می‌بایست حداقل 15 دقیقه و حداکثر 25 دقیقه در نظر گرفته شود.

 

بر اساس مقررات همایش، هزینه خروج و ایاب ذهاب تمامی گروه‌های اعزامی از استان مبدأ تا مرز به کشور عراق و بالعکس بر عهده ستاد همایش است. همچنین هزینه آماده‌سازی و ایاب و ذهاب گروه‌های نمایشی راه یافته به همایش، از استان تا مرز ایران و عراق (شلمچه) بر عهده حوزه هنری استان مبدأ خواهد بود.

 

آخرین مهلت ارسال فیلم 25 مردادماه است و نتایج ارزیابی آثار نیز 27 مردادماه اعلام خواهد شد. متقاضیان برای شرکت در این همایش علاوه بر تکمیل فرم همایش باید سه نسخه دی‌وی‌دی اثر خود را به دبیرخانه همایش به نشانی اینترنتی revayat.rahiyan1402@gmail.com ارسال نمایند.

 

اطلاعات تکمیلی از نحوه شرکت در هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی روایت راهیان در صفحه مجازی این همایش به نشانی revayat_rahiyan@ در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.