به گزارش کرب و بلا، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در دیدار سفیر عراق در تهران با اشاره به سطح همکاری ایران و عراق در حوزه حج و زیارت و تردد میلیون‌ها زائر ایرانی و عراقی در طول سال از طریق مرز‌های دو طرف، ابراز امیدواری کرد با کنترل بیشتر ویروس کرونا، زمینه سفر‌های زائران ایرانی به اعتاب مقدسه در عراق دوباره فراهم شود.

 

«حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب» در این دیدار حضور «نصیر عبدالمحسن عبدالله» به‌عنوان سرکنسول جمهوری عراق در مشهد و آشنایی با فعالیت‌های حوزه حج و زیارت طی سال‌های گذشته را موجب فراهم‌کردن امکانات و تسهیلات بیشتر برای رفت‌وآمد زائران ایرانی به عتبات عالیات و بهره‌برداری از سفر‌های زیارتی دانست.

 

سفیر عراق در تهران نیز با اشاره به روابط دوستانه دو کشور و پیوستگی و علاقه دو ملت ایران و عراق، گفت: شیوع بیماری کرونا موجب کاهش سفر‌های زائران به اماکن مقدسه در دو کشور شد و درصدد هستیم با بهبود شرایط بهداشتی بار دیگر این سفر‌ها از سرگرفته شود.

 

عبدالمحسن عبدالله آمادگی کشور متبوع خود را برای صدور روادید کاروان‌های زیارتی که در قالب سازمان حج و زیارت برای سفر به عراق ساماندهی خواهند شد، اعلام کرد و افزود: شهر‌های زیارتی عراق برای استقبال از زائران ایرانی مشکلی ندارند و در انتظار توافق میان مراجع ذی‌ربط دو کشور هستند.

 

نماینده، ولی‌فقیه در امور حج و زیارت نیز در ادامه با بیان این‌که پس از تعطیل شدن سفر‌های زیارتی حج، عمره و عتبات، 21 کمیته در سازمان حج و زیارت ایران تشکیل شده و درحال بهینه‌سازی برنامه‌های این حوزه است، از توسعه همکاری‌های دو طرف در حوزه حج و زیارت استقبال و از «حجت‌الاسالام شیخ مسعودی» رییس شورای عالی حج و عمره عراق برای سفر به ایران دعوت کرد.