به گزارش کرب و بلا، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در تشریح فعالیت این ستاد طی ماهه‌های اخیر اظهار داشت: پس از اعلام نپذیرفتن زائر خارجی از سوی دولت عراق، کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی با مشارکت موکب‌های ایرانی و خیران سراسر کشور، پویش «مهر اربعین» را با هدف هدایت نذر خیران و ظرفیت بالای موکب‌ها به سمت کمک مؤمنانه به محصلان خانواده‌های کم‌بضاعت، تأمین اقلام بهداشتی و مشارکت در توسعه عتبات عالیات راه‌اندازی کرد.

 

«محمد جلال مآب» از مشارکت یک هزار و 141 موکب در این پویش یک‌ماهه خبر داد و افزود: 531 موکب در حوزه تأمین و توزیع اقلام بهداشتی و مقابله با کرونا در قالب «موکب سلامت» فعال شدند و 701 موکب نیز تحت عنوان «موکب مهربانی» اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین هم‌وطنان نیازمند آسیب‌دیده از شرایط کرونایی نمودند.

 

وی همچنین از پویش «حرم عشق» به عنوان بخش دیگری از فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات نام برد که به همت 223 موکب، نذورات برای مشارکت در فیض توسعه حرم مطهر حسینی، مزین بنام صحن حضرت زینب (س) جمع‌آوری شده است.

 

به گفته جلال مآب از دیگر اقدامات این ستاد؛ راه‌اندازی «موکب عاطفه‌ها» با مشارکت 279 موکب با هدف تهیه لوازم‌تحریر و ملزومات تحصیلی و توزیع آن بین محصلان خانواده‌های کم برخوردار بود.

 

وی در تشریح اقدامات موکب‌های اربعینی در زمینه محرومیت‌زدایی اظهار داشت: با همت خیران و موکب‌ها، 12 میلیارد و 607 میلیون ریال صرف فعالیت جهادی در مناطق محروم، 2 میلیارد و 630 میلیون ریال صرف کمک‌هزینه رهن و اجاره و هزینه درمان، 6 میلیارد و 683 میلیون ریال صرف تأمین جهیزیه و 5 میلیارد ریال صرف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شد.

 

جلال مآب با بیان اینکه هم‌اکنون عوامل اجرایی این ستاد با رعایت شدیدترین تدابیر ضد کرونایی و پروتکل‌های بهداشتی مشغول اجرای طرح‌های توسعه در حرم مطهر علوی و امام حسین (ع) هستند افزود: یکی از مطالبات دوستداران اهل‌بیت (ع) امکان اهداء نذر و کمک‌های نقدی به‌صورت پروژه‌ای یا تأمین مالی بخش خاصی از سازه‌های در حال ساخت بود که این امکان از طریق درگاه اینترنتی www.mehr.atabat.org فراهم شده است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات با بیان اینکه مشارکت در فیض توسعه حرم‌های مطهر و ایجاد امکانات برای تشرف بیشتر زائران در سال‌های آتی، فرصت معنوی ارزشمندی برای عرض ارادت به آستان ائمه اطهار در شرایط خاص اربعین امسال است افزود: از تمامی دوستداران و مشتاقان ائمه اطهار و خیران دعوت می‌کنیم با مراجعه به سامانه مهر، ضمن آگاهی از جزئیات و ریز پروژه‌های در حال اجرا، در یکی از طرح‌ها، به انتخاب و علاقه خود نذر کرده و کمک نقدی اهداء کنند.