به گزارش کرب و بلا، حجت الاسلام عباس ابراهیمی؛ مشاور فرهنگی تولیت مسجد مقدس جمکران  در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو، اظهار داشت: ماه محرم متعلق به سید و سالار شهیدان است و این ماه فرصتی برای حضور در کلاس درس نهضت عاشورایی ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان.

وی ادامه داد: ماه محرم کلاس درس است که این کلاس درس پیام‌های فراوانی دارد که اصلاح عقیده، اندیشه و باور مهمترین پیام این کلاس درس است.

مشاور فرهنگی تولیت مسجد جمکران تأکید کرد: امام حسین (ع) تمام تلاش خود را به کار بست تا اصلاح اندیشه شکل گیرد بنابراین تا زمانی که در مسیر امام حسین (ع) و یارانشان حرکت کنیم می‌توانیم باورها و اندیشه‌های خود را تغییر دهیم.

ابراهیمی افزود: باور آن چیزی نیست که به زبان می‌آوریم بلکه امری است که در قلب و زبان وجود داشته باشد بنابراین عقیده با درون و قلب انسان پیوند می‌خورد. انسان‌ها بر اساس عقیده و اعتقاد خود زندگی می‌کنند و اگر عقیده ما به کلاس درس امام حسین (ع) پیوند خورد آنگاه موجب سعادت ما خواهد شد.

این مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: زمانی که قنداق امام حسین (ع) را برای پیامبر (ص) آوردند، ایشان دعایی که حضرت ابراهیم برای همسر و فرزندشان در کنار خانه کعبه زمزمه کرده‌اند را بیان کردند و فرمودند که خدایا قلب‌های مردم را با حسین من مهربان کن. روز دوم که امام حسین (ع) وارد کربلا شدند تمام زمین‌های آن ناحیه را خریداری کردند و فرمودند که نمی‌خواهم در زمین‌های مردم بجنگنم.