به گزارش کرب و بلا، قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی اربعین از انتشار فراخوان مقاله همایش بین‌المللی «عرفان و حماسه حسینی» به عنوان نخستین فعالیت جدی بنیاد خبر داد و افزود: قرار است این همایش به پنج زبان زنده دنیا برگزار شود.

 

«حجت‌الاسلام حمید احمدی» در تشریح محورهای این فراخوان اظهار داشت: «حقیقت دعا در مکتب حسینی»، «عرفان در عرفه حسینی و بازنمایی آن در اربعین معاصر»، «سبک‌شناسی و زیبایی‌شناسی دعای عرفه»، «واکاوی عرفان و حماسه در عاشورا و اربعین» و «مبانی معرفتی دعای عرفه» از جمله موضوعات این فراخوان بین‌المللی هستند.

 

«نیایش و سلوک عرفانی در مکتب حسینی»، «عشق و ایثار در عرفان و حماسه حسینی» «خداشناسی و خودشناسی در دعای عرفه» و «عرفان عرفه در نغمه‌های شاعران» از دیگر محورهای اعلام شده‌ از سوی بنیاد اربعین جهت ارسال آثار است.

 

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه این فراخوان به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی استانبولی، اردو و اسپانیولی منتشر شده است، یادآور شد: مراسم اختتامیه این فراخوان در قالب همایش مجازی روز چهارشنبه هشتم مردادماه به صورت پخش زنده از طریق نشانی heyatonlinr.ir/heyat/40 - live.alarbaeen.ir و کانال بنیاد اربعین در آپارات پخش خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 17 الی 20 در جریان کامل این مراسم قرار گیرند.

 

قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی اربعین با دعوت از عموم اندیشمندان و صاحب‌نظران جهت ارسال آثار و شرکت در فراخوان همایش بین‌المللی عرفان و حماسه حسینی تأکید کرد: علاقه‌مندان تا اول مردادماه فرصت دارند چکیده مقالات خود را با درج مشخصات کامل به نشانی arbaeenalhussain@gmail.com ارسال کنند.

 

لازم به ذکر است بنیاد بین‌المللی اربعین به عنوان یک بنیاد غیردولتی خردادماه سال جاری با مشارکت نیروهای فرهنگی و اجتماعی در کشورهای مختلف و با حضور فعالان فرهنگی و پژوهشی جهان از کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، افغانستان، هندوستان، بنگلادش، تایلند، انگلستان، کانادا در شهر مقدس قم راه‌اندازی شد.

 

معرفی و تبیین نهضت امام حسین (ع) و حرکت بزرگ اربعین به جهانیان، تعمیق و ترویج و گسترش فرهنگ اربعین حسینی و جهانی‌سازی این حرکت بزرگ، ترویج و تعمیق گفتمان ضد ظلم و ضد استکباری و دفاع از مظلومان و ستمدیدگان در جهان بر اساس آموزه‌های نهضت الهی امام حسین (ع) و صیانت و حفاظت از دستاوردهای ارزشمند نهضت حسینی و مواجهه با آسیب‌ها، انحرافات و خرافات و پاسخ به شبهات در حوزه اربعین از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی بنیاد اربعین است.