به گزارش «کرب و بلا» رئیس ستاد عمره و‌ عتبات دانشگاهیان در نشست خبری امروز 27 بهمن‌ماه از آغاز نام‌نویسی بیست‌‌ودومین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات خبر داد و گفت: با اندکی تأخیر راه عتبات بر روی دانشگاهیان باز شد و نام‌نویسی دوره بیست‌‌ودوم سفر دانشگاهیان به عتبات از‌ امروز در سایت لبیک آغاز می‌شود و تا سوم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

 

«حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطهری پور» با بیان اینکه قرعه‌کشی از متقاضیان سفر به عتبات دانشگاهیان پنجم اسفندماه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اولین کاروان دانشگاهیان ‌18 اسفندماه به عتبات مشرف می‌شوند و 27 فروردین‌ماه نیز آخرین کاروان به این سفر معنوی اعزام‌ خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه در بیست‌‌ودومین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات حدود 150 کاروان اعزام‌ می‌شوند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 110 کاروان هوایی و 40 کاروان زمینی به عتبات مشرف خواهند شد، به طوری که حدود 6 هزار نفر در مدت 40 روز به عتبات اعزام‌ خواهند شد.

 

به گفته مطهری پور در این دوره از تمامی استان‌ها کاروان اعزام‌ می‌شود، اما با توجه به‌ محدودیت موجود‌ تمرکز به اعزام اساتید، متاهلین، پسران دانشجو و کارکنان دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد.

 

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به هزینه سفر به عتبات دانشگاهیان در دور جدید اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هزینه تمام‌ شده برای زائران هوایی حدود 4 میلیون تومان و کاروان‌های زمینی‌ حدود 2 میلیون تومان پیش‌بینی شده است که با توجه به هماهنگی انجام شده برای زائرانی که به صورت هوایی به عتبات مشرف می‌شوند، 3 میلیون تومان و برای کاروان‌های زمینی یک‌میلیون و‌ 500 هزار تومان وام تعلق می‌گیرد.

 

دانشجویان علاقه‌مند به حضور در این سفر معنوی می‌توانند با مراجعه به سایت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان «لبیک» در بازه زمانی هفت‌روزه نسبت به ثبت‌نام اولیه و شرکت در قرعه‌کشی اقدام نمایند.