به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، شانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان، خادمان حسین، راویان مکتب اهل‌‌بیت (ع) و سفیران انقلاب 13 تا 16 شهریور ماه سال جاری در خرم‌آباد مرکز لرستان برگزار می‌شود.

نکته‌ای که در این دوره از اجلاس بین‌المللی وجود دارد، کاهش چشمگیر تعداد شرکت‌کنندکان آن است. به گفته دهقان نیری دبیر اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی حدود 200 میهمان از شهرهای داخلی و 10 میهمان از کشورهای خارجی به این اجلاس دعوت شده‌اند که در آیین اختتامیه از 25 پیرغلام ایرانی و 5 میهمان خارجی تجلیل به عمل می‌آید.

در این اجلاس قرار است از اساتید شعر و بزرگان استان در حوزه هنر همچون مرحوم مهرداد اوستا که برای اهل‌بیت (ع) شعر سروده‌اند تجلیل به‌ عمل آید.

سخنرانی مسئولان و مدیران کشوری در آیین افتتاحیه و سخنرانی رئیس رسانه ملی از جمله برنامه‌های شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی است.

رونمایی و ثبت یکی از آیین‌های عزاداری استان‌ها یکی از برنامه‌های هر ساله این اجلاس است که به احتمال زیاد آیین «گل‌مالی» که از رسوم دیرینه اهالی لرستان است در این اجلاس رونمایی شود.

هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در شهر یزد برگزار می‌شود و استاندار یزد برای گرفتن پرچم حرم امام حسین (ع) در روز اختتامیه، میزبان مردم خوب خرم‌آباد خواهد شد.