به گزارش کرب‌وبلا، پروژه واقعیت مجازی کربلا برای اولین بار در تاریخ، به پیروان امام حسین علیه‌السلام این امکان را می‌دهد که به گذشته سفر کنند تا بتوانند گوشه‌ای از واقعه‌ کربلا را احساس کنند.

واقعیت مجازی (VR)، تکنولوژی جدیدی است که کاربر از طریق آن می‌تواند با عینک‌های واقعیت مجازی، به دنیایی تازه قدم بگذارد. تکنولوژی واقعیت مجازی به کاربر این اجازه را می‌دهد که در محیط سه‌بعدی حرکت 360 درجه داشته باشد و با هر حرکت، نرم‌افزار به محیط این اجازه را می‌دهد که جهت دید کاربر را دنبال کند.

واقعیت مجازی کربلا قصد دارد به صورت جانبخشی واقعی، بازگردان صحیحی از واقعه‌ تاریخی کربلا بسازد. این کار تجربه‌ کاربری خاصی به وجود می‌آورد؛ به نحوی که حضور فیزیکی افراد را در محیط کربلا شبیه‌سازی می‌کند.

به همین مناسبت تهیه‌کننده این پروژه، «ناظر حسین مهرعلی» و سایر عوامل واقعیت مجازی کربلا در نشستی که با نام گردهمایی مجمع دوستداران امام حسین (ع) به همت کانون فرهنگی زیتون برگزار شد به معرفی تفصیلی این پروژه پرداختند و اهداف آن را تبیین کردند.

برای مطالعه آخرین اخبار از این پروژه این‌جا (آخرین اخبار از پروژه واقعیت مجازی کربلا) و مشاهده تصاویری از این پروژه این‌جا (اولین تصاویر منتشر شده از «پروژه واقعیت مجازی کربلا») را کلیک کنید.

همچنین می‌توانید فایل صوتی این برنامه را از اینجا دانلود کنید. فیلم این نشست در ادامه آورده شده است:

 

 

در ادامه تصاویری از این نشست آورده شده است: