به گزارش کرب و بلا، در آستانه فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و اقبال گسترده زائران ایرانی برای شرکت در این مراسم معنوی، رئیس‌جمهوری کشورمان صبح امروز طی نامه‌ای به وزیر کشور بر تلاش جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم و خدمات‌رسانی شایسته به زائران تأکید کرد.

 

«آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» در این نامه از موکب‌های مردمی به عنوان محور خدمات‌رسانی به زائرین نام برده و تأکید کرده است لازم است نهاد‌های دولتی یاریگر موکب‌های مردمی باشند و صرفاً در موارد ضرورت به خدمت‌رسانی مستقیم به زائرین بپردازند و خدمت‌رسانی با نام و تابلو دستگاه‌های دولتی ضرورتی ندارد.

 

وی همچنین خطاب به «احمد وحیدی» دستور داد تمهیدات لازم برای ایاب و ذهاب زائران به ویژه حمل‌ونقل زمینی از طریق اتوبوس و خودرو شخصی اتخاذ و موارد ایمنی و امنیت سفر زائران با خودرو شخصی مورد توجه و اقدام قرار گیرد.

 

استفاده از ظرفیت زیست‌بوم علم و فناوری کشور و صندوق نوآوری و شکوفایی برای حل مسائل اربعین با رویکرد‌های نوآورانه و نیز حضور رسانه ملی بر ترویج ابعاد گفتمانی اربعین و همین‌طور روایت حضور مردم و تسهیل جذب مشارکت‌های مردمی از دیگر بندهای این ابلاغیه است.

 

رئیس‌جمهوری همچنین با تصریح بر تدوین الگوی حکمرانی مردمی اربعین، خواستار آن شد شورای راهبردی اربعین به منظور رصد و سیاست‌گذاری موضوعات کلان مرتبط با حماسه اربعین و به‌ویژه ابعاد تمدنی آن با حضور مسئولین مرتبط و اندیشمندان و نخبگان و نمایندگان تشکل‌های مردمی تشکیل شود.