به گزارش کرب و بلا، «ذبیح الفرات» عنوان اثری است که با هدف بیان سیره اهل‌بیت (ع) رویدادهای مهم تاریخی و با محوریت واقعه عاشورا ، تحت نظارت مرکز تولیدات هنری و پخش زنده شبکه جهانی «الکفیل» وابسته به آستان قدس عباسی ساخته و به نمایش درآمده است.

 

این فیلم روایتی مستند از یک واقعیت تاریخی است که توسط داستان‌نویس انگلیسی نوشته شده و در آن آمده، آسمان در سال 685 میلادی خون گریست. این سال بربر با سال 61 هجری و زمانی است که امام حسین (ع) به شهادت رسید. سند این روایت در یک کتاب مشهور انگلیسی که به آستان قدس عباسی اهدا شده مکتوب و موجود است

 

کارگردانی این فیلم کوتاه را «ازهر خمیس» کارگردان مشهور عراقی بر عهده داشته و جهت  تقویت رویکرد وجود این کتاب، اولین سکانس‌های فیلم در دانشگاه «آکسفورد» انگلستان فیلمبرداری شده است. این کارگردان آثاری چون «سلمان فارسی » را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

 

فیلم کوتاه ذبیح الفرات با بازی « اسعد عبدالمجید» در نقش محقق، مورخ و راهب کلیسا سال گذشته پاییز سال گذشته با حمایت استان قدس عباسی تولیدشده و به تازگی برای علاقه‌مندان به آثار هنری آیینی به نمایش درآمده است.  این فیلم را علاوه بر صفحه اختصاصی تلویزیون الکفیل در آپارات، از طریق سایت استان قدس عباسی نیز می‌توانید مشاهده کنید.