به گزارش کرب و بلا، کنفرانس بین‌المللی «شرق‌شناسی و امام حسین (ع)» با حضور و مشارکت شخصیت‌های علمی و دانشگاهی بیش از 100 مرکز علمی جهان به میزبانی موسسه وارث الانبیاء وابسته به آستان قدس حسینی برگزار خواهد شد.

 

این رویداد علمی با هدف معرفى میراث شرق‌شناسان و نتایج پژوهش‌های آنان درباره امام حسین (ع) و نهضت حسینی، آشنایی با تصویر اراده شده شرق شناسان از نهضت حسینی، بهره‌مندی از میراث شرق‌شناسان و نگاه آنها نسبت به نهضت حسینی برای معرفی واقعی و عینی امام حسین (ع) در دنیای غرب، پاسخ به شبهات شرق شناسان و نیز آشنایی با آخرین نظریه‌های شرق‌شناسان پیرامون شخصیت حسین بن علی (ع) و نهضت حسینی برگزار می‌شود.

 

علاوه بر چهره‌های علمی کشور میزبان، اندیشمندانی از کشورهای ایران، الجزایر، اسپانیا، ایتالیا، سوریه، فرانسه، بحرین، مصر، افغانستان، آمریکا، انگلیس، تونس، یمن، پاکستان، اندونزی، کلمبیا، نیجریه، هند، غنا، فلسطین و ... پیرامون محورهای 9 گانه این کنفرانس ازجمله «شخصیت امام حسین (ع) و اهل‌بیت و یارانش در نگاه شرق‌شناسان»، «آرای شرق‌شناسان درباره نهضت حسینی»، «روش‌ها و منابع مورد تائید شرق‌شناسان»، «نگاه شرق‌شناسان به میراث مکتوب» و «نگاه شرق‌شناسان درباره آثار فرهنگی و نشانه‌های حسینی» به ارائه مقالات و آثار پژوهشی خود خواهند پرداخت.

 

رویداد علمی دوروزه شرق‌شناسی و امام حسین (ع) با شعار «امام حسین (ع) و جاودانگی» روزهای جمعه و شنبه 12 و 13 ماه مِه برابر با 22 و 23 اردیبهشت‌ماه در کربلای معلی برگزار خواهد شد.