به گزارش کرب و بلا، رئیس ستاد مرکزی اربعین در حاشیه برگزاری دهمین جلسه این ستاد با اعلام عدم موفقیت طرح ثبت‌نام دو مرحله‌ای زائران اربعین اظهار داشت: امسال فرایند ثبت‌نام زائران در یک مرحله انجام خواهد شد.

 

 «مجید میر احمدی» با اشاره به برگزاری نخستین جلسه قرارگاه مشترک ایران و عراق در راستای چگونگی برگزاری مراسم اربعین سال جاری افزود: ایجاد گذر زیارت جهت سهولت تردد زائران ازجمله موضوعاتی است که در این جلسه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 

رئیس ستاد اربعین تأکید کرد: با توجه به همزمانی ایام اربعین و فصل گرما یکی از مسائل بسیار مهم که باید با طرف عراقی در مورد آن به نتیجه قطعی برسیم؛ توسعه گیت‌ها از سمت کشور میزبان است که با برطرف شدن این مسئله، تراکم و تمرکز جمعیت در مرز‌های ما به شکل محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

 

میراحمدی همچنین از طراحی گذرنامه‌های ویژه زیارتی برای زائران اربعین خبر داد که هم سریع‌تر آماده می‌شود و هم هزینه کمتری برای زائر دارد.

 

 وی در ادامه افزود: یکی دیگر از اولویت‌های ستاد مرکزی اربعین مسئله زیرساخت‌هاست که امور زیرساختی و عمرانی بعد از اتمام اربعین سال گذشته ادامه پیدا کرد اما به نتیجه رسیدن این امور مستلزم تأمین اعتبارات است که وزیر کشور در نامه‌ای از ریاست جمهوری درخواست کرده‌اند اعتبارات مصوب اربعین 1402 به طور کامل اردیبهشت‌ماه واگذار شود.

 

رئیس ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: مدیریت جمعیت چندمیلیونی زائران در فصل گرما و در مدت‌زمان محدود یک عملیات کم‌نظیر جهانی و مستلزم همکاری بیشتر زائران است تا بتوان برای آن‌ها شرایط بهتر و سهل‌تری را فراهم کرد. عدم هماهنگی و اطلاع از زمان ورود و خروج زائران مشکلات فراوانی ایجاد کرده است که برای غلبه بر این مشکل طرحی را آماده کرده‌ایم که بعد از تصویب و قطعی شدن این طرح، به اطلاع زائران خواهد رسید.