به گزارش کرب و بلا،.رئیس سازمان حج و زیارت که برای راه‌اندازی مجدد اعزام زائران ایرانی به سوریه، در رأس هیئتی به این کشور سفرکرده است، از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین مسئولان دو کشور خبر داد.

 

« سید صادق حسینی» پس از دیدار روز گذشته خود با « محمد الرحمون» وزیر کشور سوریه، فراهم نمودن شرایط سفر همراه با  امنیت ، کرامت و سلامت زائران را مهم‌ترین محور گفتگوهای این دیدار دانست و تأکید کرد: درخواست ما از وزارت کشور سوریه این بود که زمینه و مقدمات لازم در حوزه تأمین امنیت را برای اعزام زائران کشورمان فراهم نماید.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق برای اعزام زائران کشورمان به سوریه گفت: اعزام زائران طی روزهای آینده انجام می‌گیرد و این هفته نخستین پرواز از مشهد مقدس به سوریه عزیمت می‌کند.

 

وزیر کشور سوریه نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به رئیس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه گفت: بحمداالله بعد از اتمام جنگ به‌سرعت به دنبال ایجاد امنیت بوده و هستیم. در حال حاضر نیز امنیت بجهت استقبال از زائران ایرانی فراهم است.

 

وی با بیان اینکه وزارت کشور سوریه تمامی امکانات لازم برای استقبال از زائران ایرانی را مهیا کرده است گفت: تمام تلاش خود را برای حل موضوعات مطرح شده انجام خواهیم داد.

 

گفتنی است جمعی از مسئولان ارشد سازمان حج و زیارت، معاون توسعه و معاون عتبات عالیات، رئیس سازمان حج و زیارت را در این سفر همراهی کردند.