به گزارش کرب و بلا، جشنواره فرهنگی هنری انا من حسین (ع) به همت بنیاد بین‌المللی عاشورا و با همکاری مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، حوزه هنری، خبرگزاری ابنا و وب‌سایت هنر اسلامی با محوریت «پیوندهای پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و فرزند شهیدش امام حسین (ع)» بهمن‌ماه سال 1401 برگزار خواهد شد.

 

شناساندن شخصیت امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا به مسلمانان از رهگذر پیامبر اسلام، نشان دادن تأثیر قیام عاشورا در ماندگاری دین پیاممبر خاتم، آگاهی بخشی به جوامع غیر شیعه و غیرمسلمان نسبت به واقعیات اصیل اسلام و فرهنگ عاشورا، تعمیم ارزش‌های اصیل عاشورا از طریق ابزارهای فرهنگی و هنری و تشویق مؤلفان، مترجمان، هنرمندان و سینماگران جهت پرداختن به و موضوعات مرتبط با پیامبر اسلام و امام حسین (ع) از جمله اهداف برگزاری این جشنواره فرهنگی هنری است.

 

دبیر کل بنیاد بین‌المللی عاشورا در نشست خبری این جشنواره با بیان اینکه بیش از پنج میلیارد غیرمسلمان در جهان وجود دارد که از مسائل مسلمانان بی‌اطلاع هستند، گفت: حوزه‌های علمیه و مؤسسات فرهنگی و دینی باید جهت معرفی مکتب حسینی و تبیین نقش عاشورا در سبک زندگی بشر تلاش گسترده‌ای داشته باشند.

 

«حجت‌الاسلام اختری» در ادامه برگزاری جشنواره انا من حسین را نمونه‌ای از تلاش برای پررنگ‌تر نمودن شعائر دینی و عاشورایی دانست و افزود: دشمنان اهل‌بیت (ع) و اسلام تلاش می‌کنند با انتقادها و شبهه فراکنی، تردیدی در وقایع تاریخی از جمله واقعه عاشورا به وجود بیاورند، هرچند واقعه عاشورا حادثه انکار نشدنی است اما یکی از وظایف ما پاسخگویی به شبهات و روشن گری انسانهاست.

 

دبیر جشنواره أنا مِن حسین، این رویداد فرهنگی هنری را دومین جشنواره دانست که در ادامه جشنواره فرهنگی هنری اهل‌بیت (ع) برگزار می‌شود.

 

به گفته «حجت‌الاسلام حسینی عارف» توجه فراوان و بی‌سابقه ادیان و مذاهب مختلف جهان نسبت به امام حسین (ع) که منجر به خلق صحنه‌های ماندگار همچون راهپیمایی عظیم اربعین شده، ضرورت معرفی فرهنگ عاشورا در جهان را بیش‌ازپیش آشکار نموده و همین امر انگیزه برگزاری جشنواره انا من حسین بر مبنای تبیین رابطه پیامبر (ص) با امام حسین (ع) شده است.

 

وی همچنین از برگزاری کارگاه‌های مختلف برای کمک محتوایی به نویسندگان و فیلم‌سازان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره خبر داد که مراحل ثبت‌نام و استفاده از این کارگاه‌ها در وب‌سایت جامع «هنر اسلامی» قابل دریافت است.

 

جشنواره فرهنگی هنری انا من حسین (ع) در پنج بخش «آثار سینمایی» شامل فیلم کوتاه داستانی، فیلم کوتاه مستند، نگارش فیلم‌نامه و پویانمایی، بخش «شعر» شامل کودک و نوجوان، شعر نو، شعر کلاسیک و نوحه‌سرایی، بخش «آثار مکتوب» در دو شاخه تألیف کتاب و نگارش مقاله علمی، بخش «محتوای فضای مجازی» شامل پادکست، موشن گرافی و نماهنگ و همچنین بخش «ایده‌های خاص» پذیرای آثار هنرمندان و پژوهشگران، مؤلفان و نویسندگان عاشورایی است.

 

آخرین مهلت ارسال آثار 31 شهریورماه سال 1401 اعلام شده است و علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر از این جشنواره می‌توانند با شماره تلفن 32131320-025 یا تلفن همراه 09122530366 تماس حاصل نمایند.