به گزارش کرب و بلا، فصلنامه علمی- پژوهشی «معارف حسینی» بیست و پنجمین شماره خود را که ویژه بهار 1401 منتشر کرده، به معرفی شخصیت «حبیب بن مظاهر اسدی» صحابی باوفای سیدالشهدا (ع) اختصاص داده است.

 

در این شماره مقالات متعددی به قلم پژوهشگران و اساتید دانشگاهی پیرامون تبیین شخصیت، سیره و سیمای جناب حبیب بن مظاهر به چاپ رسیده است.

 

برخی عناوین مقالات چاپ شده در ویژه‌نامه بهاری این فصلنامه عبارت‌اند از: «شخصیت‌شناسی حبیب بن مظاهر» نوشته «علی فارسی مدان»، «حبیب بن مظاهر اسوه‌ برتر ولایت‌مداری و فضایل اخلاقی» به قلم «سید مسعود عمرانی» و «چگونگی شهادت حبیب بن مُظاهر اسدی» اثر «محمد سالم محسنی»

 

در صفحات دیگر بیست و پنجمین شماره پژوهش‌نامه معارف حسینی مقالات دیگری با عنوان «سیمای حبیب بن مظاهر در «حماسه کربلا» سرودۀ سعید العُسَیلی» حاصل پژوهش «سید مهدی نوری کیذقانی»، «مطالعۀ بینامتنی شخصیت حبیب بن مظاهر در سخنان امام حسین (ع)» اثر مشترک «محمدرضا شاهرودی و محمد فراهانی» و نیز «نقد و بررسی گزارش‌های شیرخوارگی امام حسین (ع)» به قلم «مریم رضآئی سرشت و مهدی نور محمدی» به چشم می‌خورد.

 

پایان‌بخش مطالب شماره بهار 1401 فصلنامه معارف حسینی به معرفی کتاب «تاریخ مساجد کربلا» نوشته «سید سلمان هادی آل طعمه» اختصاص یافته است. در بخشی از معرفی این کتاب چنین آمده است که نویسنده طی چند سال کار میدانی و بازدید از بیش از 120 مسجد و 38 حسینیه، با متولیان آنها مصاحبه کرده، اسناد تاریخی شهر کربلا را به دقت خوانده و حتی آیات قرآنی و نقوش سردر مساجد را یادداشت کرده، همه را با ذکر جزئیات و نشانی دقیق مکانی و تاریخچه تأسیسشان ثبت و ضبط کرده است.

 

بیست و پنجمین شماره فصلنامه پژوهشی معارف حسینی ویژه فصل بهار 1401 را می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت اختصاصی پژوهش‌نامه به نشانی www.maarefehosseini.ir دریافت و مطالعه نمایید.