به گزارش کرب و بلا، فصلنامه «معارف حسینی» شماره تابستان خود را به بررسی شخصیت و سیمای امام حسین (ع) در منابع حدیثی اهل سنت اختصاص داده است.

 

در این شماره مقالاتی از جمله «سیمای امام حسین (ع) در قرآن و تفاسیر اهل سنت» نوشته «سید مهدی نوری کیذقانی»، «شخصیت اخلاقی امام حسین (ع) در منابع اهل سنت» به قلم «شخصیت اخلاقی امام حسین (ع) در منابع اهل سنت» و همچنین «سیمای امام حسین (ع) در احادیث نبویِ منابع حدیثی اهل تسنن» اثر مشترک «محمد رنجبرحسینی» و «فاطمه غمخوار» به چاپ رسیده است.

 

بیست و دومین شماره پژوهشنامه معارف حسینی، همچنین ذیل عنوان «شخصیت و نقش حضرت زینب (س) در قیام امام حسین (ع) در منابع اهل سنت» نوشته «زهرا زحمتکش» به تبیین چگونگی نقش‌آفرینی این بانوی بزرگوار در واقعه عاشورا پرداخته است. به اذعان نویسنده مقاله، اهل سنت در گزارش حوادث عاشورا ابعاد مختلفی از شخصیت حضرت زینب (س) و نقش ایشان در قیام امام حسین (ع) را مطرح کرده‌اند. چنین گزارش‌هایی حاکی از عظمت حضرت زینب (س) و نقش ایشان در قیام امام حسین (ع) و بزرگی مصیبت وارده بر اهل‌بیت (ع) است.

 

«امام حسین (ع) مصداق آیه مودت از منظر روایات تفسیری اهل سنت» نوشته «کلثوم رجبی» و «نهضت حسینی در دو اثر منظوم اهل سنت: حدیقه‌الحقیقه و دیوان شمس» به قلم «محمد درزی» عناوین دیگر مقالاتی است که در این شماره به چاپ رسیده است.

 

بیست و دومین شماره پژوهش‌نامه معارف حسینی را می‌توانید از اینجا  دریافت و مشاهده نمایید.