به گزارش کرب و بلا، سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران صبح امروز با «حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت دیدار و پیرامون مسائل دو کشور ازجمله سفر زائران ایرانی به دمشق گفتگو و تبادل‌نظر کردند.

 

حجت‌الاسلام نواب در این دیدار با اشاره به حضور گسترده کاروان‌های زیارتی کشورهای اسلامی در این اماکن متبرکه قبل از حضور داعش، از حرم حضرت زینب و حضرت رقیه (س) به‌عنوان دو پایگاه نورانی و الهام‌بخش برای مسلمانان و شیعیان جهان یاد و ابراز امیدواری کرد با تعامل مسئولان اجرایی دو کشور، سفر زائران به دمشق هرچه بیشتر تسهیل شود.

 

در ادامه این نشست رئیس سازمان حج و زیارت نیز به تفاهم‌های صورت گرفته در خصوص سفر زائران ایرانی با مقام‌های سوری اشاره کرد و خواستار پیگیری این تفاهم‌ها برای کاروان‌های زیارتی شد.

 

علیرضا رشیدیان ظرفیت‌های زیارت را در برقراری تعامل و ارتباط بین ملت‌ها مؤثر دانست و افزود: زیارت علاوه بر ارتقای ارزش‌های دینی، معنوی و اخلاقی در بین زائران، ظرفیت‌های خوبی برای کشورهای زائرپذیر در زمینه فعالیت‌های اقتصادی ایجاد می‌کند.

 

سفیر سوریه نیز از افزایش حجم سفرهای زیارتی زائران ایرانی به کشورش استقبال و تأکید کرد: همه مسئولان سوری بر لزوم فراهم کردن تمامی امکانات موردنیاز زائران ایرانی و حل مشکلات این سفرها تأکید دارند.

 

«شفیق علی دیوب» روابط تهران - دمشق را در سطح بسیار خوبی دانست و با تأکید لزوم ارتباط بیشتر میان نخبگان و علما دو کشور تصریح کرد: ملت سوریه ملت وفاداری است و هرگز کسانی را که در شرایط سخت کنارشان بودند فراموش نخواهد کرد.

 

در پایان این دیدار نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، از تدوین بیش از 1500 جلد کتاب در پژوهشکده حج و زیارت در خصوص مسائل مختلف این حوزه خبر داد و آمادگی این مجموعه را برای انتقال تجربیات خود به طرف سوری اعلام کرد.