به گزارش کرب و بلا، رئیس سازمان حج و زیارت که به همراه هیئت بلندپایه ایرانی به سوریه سفر کرده است، در تشریح دستاورد این سفر به رایزنی‌های صورت گرفته جهت تسهیل امر عزیمت زائران ایرانی به کشور سوریه خبر داد.

 

«علیرضا رشیدیان» با اشاره به احتمال افزایش ایستگاه‌های پروازی برای متقاضیان سفر زیارتی به سوریه گفت: در این ملاقات که همراه وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک ایران و سوریه با مقامات سوری داشتیم، موضوع اعزام زائران و مساله سفرهای زیارتی نیز پیگیری شد.

 

وی همچنین به دیدار با وزیر خارجه سوریه نیز اشاره کرد و افزود: مستثنی شدن زائران ایرانی از مصوبه گردشگری دینی سال 2017 این کشور از جمله مسائلی بود که در این دیدار مطرح و در خصوص توسعه سفرهای زیارتی که خواست مردم ایران است نیز گفتگوهایی صورت گرفت و مقرر شد مساعدت‌های لازم در خصوص زیارت همراه با سهولت، عزت و کرامت زائران ایرانی صورت گیرد.

 

به گفته رشیدیان، موضوع افزایش اعزام از پنج تا شش استان کشور نیز موضوع دیگری بود که در این دیدارها مطرح شد که با توجه به تقاضای چند شرکت هواپیمایی برای انجام پرواز به سوریه، قول همکاری لازم در این زمینه داده شد.

 

رئیس سازمان حج و زیارت این دیدارها را نتیجه‌بخش خواند و اظهار امیدواری کرد ظرفیت و زمینه لازم برای توسعه زیارت فراهم شود. 

 

سفر پیشین رئیس سازمان حج و زیارت به سوریه منجر به انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین برای اعزام یک‌صد هزار نفر زائر طی یک سال گردید. سفر کاروان حامل زائران ایرانی به اماکن زیارتی سوریه پس از دو سال تعطیلی، از دوازدهم دی‌ماه با همکاری و هماهنگی مسئولان ذی‌ربط دو کشور مجدداً از سر گرفته شد.