به گزارش کرب و بلا، جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات گفت: قرار است در زمان باقیمانده تا اربعین 1401 جلسات ستاد اربعین به شکل منظم برگزار شود و کار با قوت بیشتر ادامه یابد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بتوانیم برای حضور پنج میلیون زائر کار‌ها را به خوبی پیش ببریم.

 

«مجید نامجو» در ادامه افزود: به منظور خدمات‌دهی بهتر به زائران، در تلاش هستیم نرم‌افزار مدیریت اسکان و تغذیه زائران که از چند سال گذشته طراحی و ساخت آن آغاز شده را به سرعت تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

 

وی همچنین به لزوم همکاری برادرانه مواکب دو کشور ایران و عراق نیز اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه دشمن به دنبال این است که بین مواکب ایرانی و عراقی رقابت ایجاد کند و برای جلوگیری از این عمل باید مواکب دو کشور همکاری تنگاتنگی با هم داشته باشند.

 

نامجو یکی از راهکار‌های مهم در ایجاد این همکاری را ایجاد مواکب مشترک در کشور میزبان دانست و تأکید کرد: این است که مواکب را به شکل مشترک در کشور عراق ایجاد کنیم به گونه‌ای که بین مواکب ایرانی و عراقی جدایی و تفرقه احساس نشود.

 

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات همچنین خاطرنشان کرد: لازم است زیرساخت‌های مناسب در مرز‌های ایران و عراق ایجاد شود و با توجه به اینکه ایام اربعین به تدریج در فصل گرم سال خواهد بود، ضرورت دارد در خصوص ایجاد کارخانه یخ، محل مناسب اسکان زائران در داخل مرز کشور و آن سوی مرز در کشور عراق و همچنین سهولت تردد زائران تدابیری اتخاذ شود.