به گزارش کرب و بلا، پژوهش‌نامه «معارف حسینی» به عنوان نشریه فعال در حوزه تبیین نهضت حسینی و سبک و سیره امام حسین (ع) قصد دارد یکی از شماره‌های سال 1402 خود را به موضوع معرفی امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا به غیر مسلمانان  اختصاص دهد.

 

از این رو از تمامی پژوهشگران و علاقه‌مندان به نگارش مقالات حسینی دعوت شده است با مشاهده موضوعات پیشنهادی، موضوع مورد نظر را انتخاب و به دفتر نشریه اطلاع دهند تا بعد از بررسی، هماهنگی‌های لازم برای همکاری و تولید مقاله صورت گیرد.

 

راهکارهای شناساندن امام حسین (ع) و قیام کربلا به غیر مسلمانان، راهکارهای ترویج معارف حسینی به غیر مسلمانان، امام حسین (ع) و عاشورا در اندیشه اندیشمندان غیر مسلمان،  ارادت غیر مسلمانان به امام حسین (ع) و ابعاد عاطفی و احساسی عاشورایی در زندگانی غیر مسلمانان به امام حسین (ع) از جمله محورهای تعیین شده برای این فراخوان مقاله است.

 

همچنین محققان و پژوهشگران می‌توانند با موضوع معرفی کتب عاشورایی نگارش شده توسط غیر مسلمانان، تحلیل زیارت اربعین  از منظر غیر مسلمانان، اشعار عاشورایی نویسندگان غیر مسلمان، شاخصه‌های ترجمه‌های مناسب برای ترویج معارف حسینی به غیر مسلمانان، جهانی سازی فرهنگ حسینی و موانع و چالش های معرفی فرهنگ عاشورایی به غیر مسلمانان اقدام به ارسال آثار نمایند.

 

پژوهش‌نامه معارف حسینی برای تمامی مقالات دریافتی هدایایی در نظر خواهد گرفت و مقالاتی که برای این شماره نشریه انتخاب شوند، با همکاری بنیاد بین‌المللی عاشورا تجلیل و بعد از ترجمه به زبان‌های مختلف دنیا در اختیار پژوهشگران غیر مسلمان قرار خواهد گرفت.

 

 برای مشاهده محتوای پیشین، عضویت در این نشریه و نیز ارسال آثار می‌توانند به وب‌سایت پژوهش‌نامه معارف حسینی به نشانی www.maarefehosseini.ir   مراجعه نمایند.