به گزارش کرب و بلا، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، دومین سوگواره «شبیه حسین (ع)» را به مدت هفت شب از 15 تا 21 شهریورماه برگزار می‌کند.

 

در این سوگواره با دبیری «محسن میرزاعلی» هفت مجلس تعزیه اجرا خواهد شد که تعزیه روز نخست مربوط به مجلس جناب حر است و در نهایت این سوگواره با مجلس تعزیه بازار شام به پایان خواهد رسید.

 

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در معرفی برخی از برجسته‌ترین تعزیه‌خوانان حاضر در این سوگواره گفت: اساتید و هنرمندانی از جمله استاد «ابراهیم میرزاعلی»، «اسماعیل محمدی»، «عباس حیدری»، «محمود معینی»، «مرتضی صفاریان»، «علی صدیقیان و «حسن فیاض» هنرمندانی هستند که دومین سوگواره شبیه حسین (ع) از وجود آنها بهره‌مند خواهد شد.

 

به گفته «کوروش زارعی»، طی شب‌های برپایی این سوگواره از این هنرمندان و بزرگان تعزیه کشور با حضور رئیس حوزه هنری و دیگر مسئولین تقدیر خواهد شد. همچنین با توجه به اهمیت و نقش هر یک از این هنرمندان در هنر تعزیه کشور، مستندی نیز از آنها ساخته شود.

 

دومین سوگواره هنری شبیه حسین (ع) که از 15 شهریورماه آغاز شده است تا 21 شهریورماه هرشب بعد از نماز مغرب و عشاء در محوطه باز حوزه هنری، رواق شهادت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان علاقه‌مندان و دوستداران هنرهای نمایشی آئینی خواهد بود.

 

لازم به ذکر است اجراهای این سوگواره همزمان به صورت زنده از شبکه‌های مجازی پخش می‌شود و پس از ضبط تلویزیونی و انجام مراحل فنی، در ایام ایانی ماه صفر از شبکه چهارم سیما پخش خواهد شد.