به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دکتر آنتوان بارا متفکر و اندیشمند سرشناس مسیحی کتاب تازه منتشر شده خود را با نام "زینب سلام‌الله‌علیها، فریادگری است که نهضت عاشورا را به کمال رساند"به رایزن فرهنگی ایران در کویت اهدا کرد.

آنتوان بارا درباره کتاب گفت: «این کتاب دستاورد 25 سال بحث و مطالعه پیرامون قیام عالم‌گیر کربلا و نقش حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در جاودانگی نهضت عاشورا است. نقش حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در قیام عاشورا کمتر از نقش امام حسین علیه السلام نبود و فریاد رسای این قهرمان و شیرزن صحرای کربلا بود که پیام این نهضت جاودانه را به گوش جهانیان رساند.»

کتاب "زینب سلام‌الله‌علیها، فریادگری است که نهضت عاشورا را به کمال رساند" که به تازگی تالیف شده توسط آستان مقدس حرم امام حسین علیه‌السلام به چاپ رسیده و در سطح وسیعی از جهان عرب توزیع شده است. در این دیدار مقرر شد که این کتاب با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در کویت به زودی توسط سازمان تبلیغات اسلامی کشور به زبان فارسی ترجمه و منتشر شود.

آنتوان بارا، متولد سال 1322 در شهر یبرود سوریه و دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات عرب و فرانسه و مدرک دکترا در رشته خلاقیت بشری است. وی در سال 1963 به استخدام وزارت اطلاع رسانى کویت درآمده و سال ها است به عنوان عضو انجمن نویسندگان کویت، سوریه و عضو اتحادیه ادبا و نویسندگان عرب نیز در حال فعالیت است. او از معدود اتباع مسیحی است که توجه ویژه ای به مکتب اهل بیت علیه‌السلام دارد و کتاب معروف او تحت عنوان "حسین در اندیشه مسیحیت" تاکنون چندین بار به زبان فارسی ترجمه شده است.


برگرفته از خبرآنلاین