به گزارش کرب و بلا، نخستین اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه به میزبانی مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) و با دعوت از علماء، اندیشمندان، ستایشگران اهل‌بیت (ع) و هنرمندان و شاعران آیینی در مشهد مقدس برگزار شد.

 

در این مراسم که همزمان با ایام زیارت مخصوصه حضرت رضا (ع) برگزار شد، علاوه بر سخنرانی حجج اسلام «صدیقی»، «میرباقری» و «انصاریان»، در ارتباط زنده اینترنتی، علامه «شهیدی» از پاکستان، «زهرا آنا» از ترکیه و تنی چند از چهره‌های علمی مسلمان، پیرامون محورهای همایش به ایراد سخن پرداختند.

 

در بخش دیگری از این رویداد بین‌المللی که به صورت زنده و سه زبان انگلیسی، آذری و اردو برای مخاطبان و اندبشمندان در ایران و دیگر کشورها پخش می‌شد، «داود منافی پور» دبیر مجمع پیرامون اهداف و روند برگزاری همایش سخنانی را بیان کرد. در ادامه شاعران و مادحان آیینی از ایران و عراق در رثای سیدالشهدا (ع) و طفل شیرخواره ایشان به مرثیه‌سرایی پرداختند.

 

این همایش یک روزه با هدف روشنگری و اقامه برهان در جهت جهانی‌سازی نهضت حسینی و ظرفیت تقریب‌المذاهبی و تقریب‌الادیانی و حیات‌بخش آن، بررسی ابعاد مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) و تهییج عواطف انسانی مادران آزاده جهت گفتمان سازی منجی موعود و تربیت فرزندان به عنوان یاوران ظهور، میزبان چهره‌های علمی و فرهنگی ایران و کشورهای اسلامی عراق، پاکستان، ترکیه، افغانستان و .... بود.

 

لازم به ذکر است در حاشیه نخستین مجمع بین‌المللی نخبگان منابر شیعه، یاد و نام استاد «پرویز اسکندپور خرمی» طراح ضریح مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) و «آیت‌الله حسینی زابلی» از اساتید اخلاتق کشور گرامی داشته شد.