به گزارش کرب و بلا،  رئیس کمیته هماهنگی و توسعه تسهیلات و خدمات در عراق، با تشریح آخرین تصمیمات و رخدادهای مرتبط با اربعین سال جاری، از وجود چشم‌اندازی روشن برای برگزاری مراسم اربعین از سوی دو دولت ایران و عراق خبر داد.

 

«حسن پلارک» برگزاری مراسم اربعین را خواست مردم عنوان کرد و افزود: خوشبختانه نگرش خوبی در مورد برگزاری اربعین با حضور زائران کشورهای مختلف در سال جدید وجود دارد.

 

وی با اشاره به سخنان اخیر «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، مبنی بر اهمیت حضور زائران ایرانی و سایر کشورها در مراسم اربعین اظهار داشت: در مذاکرات دوجانبه مقرر شد کمیته‌ای متشکل از مسئولان بهداشت و درمان عراق جلسه‌ای را برگزار و در این خصوص تصمیم‌گیری کنند و این امر بیانگر تمایل مسئولان عراقی در این زمینه است.

 

به گفته پلارک، طرح لغو روادید موضوع دیگری بود که نخست‌وزیر عراق آن را مطرح و تأکید کرد: از لغو روادید بین ایران و عراق برای سهولت ورود زائران استقبال می‌کنم.

 

وی اراده و خواست مسئولان دو کشور و نیز بهبود شرایط بهداشتی را دو عامل مهم تحقق برنامه حضور زائران در مراسم اربعین عنوان و اظهار امیدواری کرد با کاهش روند همه‌گیری بیماری کرونا، بتوانیم جمعیت قابل‌ توجهی از هر دو کشور را تا زمان برگزاری مراسم اربعین واکسینه کنیم.

 

رئیس کمیته هماهنگی و مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین در واکنش به سهمیه‌بندی حضور زائران در اربعین نیز گفت: به سهمیه‌بندی اعتقاد ندارم، چون به معضلی برای زائران تبدیل خواهد شد و باید این سفر برای هر زائر علاقه‌مندی آزاد باشد.

 

مراسم اربعین حسینی سال گذشته به‌واسطه شیوع بیماری کرونا برگزار نشد و اقدامات صورت گفت توسط مسئولان دو کشور این نوید را می‌دهد که امسال شاهد حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی باشیم.