به گزارش کرب و بلا، کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی در خصوص پیش ثبت‌نام از متقاضیان اربعین 1400 اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

 

در این اطلاعیه با اشاره به زمان کوتاه باقی مانده تا اربعین حسینی و نیز عدم ابلاغ مجوز جدید از سوی کشور میزبان، از مشتاقان زیارت اربعین خواسته شده است جهت ایجاد آمادگی لازم از صبح دوشنبه 22 شهریورماه برای پیش ثبت‌نام به سامانه سماح مراجعه نمایند.

 

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است افرادی که فاقد بیماری زمینه‌ای بوده و بر اساس شرایط منتشره در رسانه‌ها به نقل از دولت عراق و همچنین مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند، واجد شرابط ثبت‌نام هستند.

 

کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی تاکید کرده است با توجه به بسته بودن مرزهای زمینی، اعزام زائران صرفا از طریق هوایی خواهد بود و داشتن گواهی نتیجه منفی آزمایش PCR برای مسافرت نیز الزامی است.

 

بر اساس این اطلاعیه ثبت‌نام قطعی بر اساس ظرفیت و شروطی که کشور عراق اعلام نماید انجام خواهد شد و در صورتی که تعداد افرادی که پیش ثبت‌نام کرده باشند بیش از ظرفیت تعیین شده توسط کشور عراق باشد، در این صورت متناسب با ظرفیت اختصاص یافته تصمیم گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی از عموم هموطنان مشتاق زیارت اربعین درخواست نموده است با توجه به بسته بودن مرزها به هیچ وجه به مرزهای کشور مراجعه نکنند و متتظر اطلاعیه‌های بعدی سازمان حج و زیارت باشند.