به گزارش کرب و بلا، مرکز اسلامی هامبورگ 26 سپتامبر برابر با پنجم مهرماه سال جاری میزبان نشست علمی «جایگاه و اهمیت زیارت در ادیان» با حضور اندیشمندان ادیان مسیحیت، یهود و اسلام خواهد بود.

 

در این نشست علمی اندیشمندانی از جمله پروفسور «هلگا کولمان»، استاد الهیات پروتستان دانشگاه «پاربورن» آلمان پیرامون «زیارت از منظر مسیحیت» سخنرانی خواهد کرد و همچنین «میشائیل نوسن»، سردبیر مجله یهودی «صفات» نیز «تجربه زیارت از منظر یهودیت» را شرح خواهد داد.

 

بررسی «زیارت از منظر عرفان اسلامی» با ارائه «امام ابواحمد یعقوبی، مدیر مؤسسه مشاوره تخصصی مطالعات اسلامی» و «‌زیارت از منظر قرآن‌» با سخنرانی «محمدهادی مفتح»، استاد دانشگاه قم از دیگر محورهای مباحث این نشست خواهد بود.

 

در این نشست همچنین قرار است از مجموعه خاطرات و یادداشت‌های «پیتر شوت» تازه مسلمان آلمانی از زیارت اربعین که در قالب کتابی جمع‌آوری و توسط کتابخانه مرکز اسلامی هامبورگ منتشر شده است، رونمایی شود.

 

نویسنده تلاش کرده است حاصل مشاهدات و تجربیات سه روز حضور در میان زائران اربعین را به عنوان رویدادی که تا همیشه در ذهن خواهند ماند، در این کتاب به تصویر بکشد و خواننده را در مسیر راهپیمایی نجف تا کربلا با خود همراه سازد.

 

مراسم رونمایی این کتاب روز شنبه 26 سپتامبر، پنجم مهرماه از ساعت 17 تا 19 به وقت محلی در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار می‌شود.

 

پیتر شوت نویسنده، فیلسوف، شاعر، گزارشگر و سیاستمدار آلمانی است. او ابتدا کمونیست بود، اما در سال 1990 اسلام آورد و مذهب شیعه را پذیرفت.