به گزارش کرب و بلا،عثمان سالاری؛ استاد دانشگاه مذاهب اسلامی درباره جایگاه والای شخصیت امام حسین(ع)به ایراد سخن پرداخت با اشاره به گوهر ناب وجودی امام حسین(ع) گفت: اباعبدالله الحسین (ع) گوهری درخشان و تابناک در تاریخ بشریت و ریحانه‌ای معطر از خاندان رسول الله (ص) است.

 

وی که در برنامه سوفیا حضور یافته بود، ادامه داد: حضرت امام حسین (ع) را گل سرسبد خلقت و نگین معرفت حق است و نیز که موجبات فخر مسلمین و بشریت را فراهم ساخته و نه تنها درس شهامت و شهادت و حریت و آزادی و آزادگی را به همگان آموختند بلکه آموزگار آدمیت و انسانیت بودند و برجسته‌ترین چهره معرفتی جهان‌اند.

 

سالاری با اشاره به اینکه عشق به حسین (ع)عشق به همه زیبایی‌هاست و بحق حسین(ع) برترین مخلوق خداست، تصریح کرد: حب و محبت، علقه و علاقه و اعتقاد و التزام عملی اهل سنت به ائمه اطهار (ع) و خاصه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یک امر جوهری است چرا که حب و محبت و اعتقاد به اهل بیت (ع) مطابق با اصول و مبانی و باورهای فکری و اساسی اهل سنت، جزو ارکان ایمانی آن‌ها محسوب می‌شود.

 

استاد دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه گفت: اهل سنت اعتقاد و التزام عملی به اهل بیت (ع) دارند که در غیر این صورت، ایمانشان مخدوش است و اگر ایمان مخدوش باشد، اصل مسلمانی نیز مورد شک قرار می‌گیرد.

 

سالاری با اعلام اینکه ایمان دارای دو وجه شامل طنین قدسی و آهنگی الهی است، اظهار داشت: این مسئله ناظر بر پیروان و مذاهب اربعه اهل سنت اعم از حنفی، شافعی، مالکی و حنبلی است.

 

وی تأکید کرد: اگر یک اهل سنت در نماز خود بر نبی مکرم اسلام (ص) و آل ایشان درود نفرستد، نماز او ناقص است و به گمان بنده اگر اعتقاد و باورِ یک اهل سنت به ائمه اطهار (ع) عمیق‌تر و وسیع‌تر از یک شیعه نباشد، کمتر نیست؛ چرا که این اعتقاد و حب و علاقه جزو خطوط قرمز اعتقادیِ اهل سنت است.

 

سالاری در ادامه گفت: سیدالشهدا (ع) مایه مجد و عظمت مسلمین دانست و همچون مشعلی فروزان بر تارک تاریخ درخشش دارند و اعتقاد به ایشان را جزو اصول مفروض و اعتقادی اهل سنت عنوان کرد.