به گزارش کرب و بلا، محمدرضا سنگری؛ عاشوراپژوه در جلسه چهارم از سلسله برنامه‌های «بر مدار حسین(ع)» گفت: با اباعبدالله(ع) می‌توان ظلمت‌ها را شکست، از طوفان‌ها گذشت و تاریکی‌ها را پشت سر گذاشت در نتیجه باید از فرهنگ عاشورا و آموزه‌های امام حسین(ع) استمداد بجوییم.

وی به سبک زندگی مردمان اشاره کرد و گفت: برخی زندگی ها با روزمرگی توأم شده اند که تعبیر علی(ع) در برابر این نوع زندگی در کلام ایشان هویداست که فرمودند: «برخی‌ها همه‌شان، علفشان است»، این افراد تنها وجه بیرونی و ظاهری زندگی را می‌بینند و  در نتیجه قیامت در نگاه اینها گم است.

این محقق ادامه داد: گروهی هم در تلاش و تکاپو هستند، به مردم خدمت می کنند و اصطلاحاً گره‌گشایی می‌کنند و لذا این افراد زندگی زیبایی دارند، زندگی آنها توأم با ایثار و از خودگذشتگی است و باید گفت چنین زندگی قهرمانانه است.

اینها زیست زیبایی دارند. افرادی نیز بسیار بالاتر از اینها هستند، زندگی قهرمانانه‌ای دارند، از خود می‌‌گذرند، خود را به خطر می‌اندازند تا بتوانند برای دیگران آرامش، تعالی و رشد فراهم بیاورند.

عضو هیئت علمی بنیاد دعبل  تصریح کرد: حضرت اباعبدالله(ع) چنین زندگی را به ابنای بشر آموخته است. به ما می‌آموزد که بزرگترین انفاق از حق خود برای حق دیگران گذشتن است. کسی عطش حضرت ابوالفضل(ع) را در میدان نداشت، بارها در میدان جنگیده بود، بارها محاصره را شکسته و دوستان را از درون محاصره بیرون آورده و زخم فراوان خورده بود. به همین سبب عطش بسیاری داشت؛ وقتی وارد آب شد دستش را در آب فرو‌برد و آن را به دهانش نزدیک و خنکایش را احساس کرد، اما از نوشیدن پرهیز کرد، زیرا دیگران تشنه‌ بودند و این درس بزرگ کربلاست؛ در واقع تا بر ظلمت خویش پا نگذاریم به نور نمی‌رسیم.