به گزارش کرب و بلا، مدیر رادیو «اربعین» با اعلام این خبر اظهار داشت: در شرایطی که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا تجمعات و هیئات مذهبی به شکل هرساله خود برگزار نمی‌شود، رادیو اربعین با همکاری ستاد فرهنگی اربعین جهت تهیه برنامه‌های متنوع با رویکرد نوآورانه و استفاده بهینه از تجارب و طرح‌های نخبگان برنامه‌ای حوزه صدا از برنامه‌سازان و تهیه‌کنندگان رادیویی دعوت به مشارکت کرد.

 

«حامد فاتحی» در تشریح محورهای فراخوان اظهار داشت: موضوعاتی از جمله اربعین محور وحدت ایران و عراق، فلسفه زیارت و مراسم جهانی اربعین، همدلی و مواسات مؤمنانه محبان سیدالشهداء (ع)، برجسته‌سازی خصلت یاران امام حسین (ع)، معنویت و مناسک دینی راه برون‌رفت از چالش‌های دنیوی با محوریت شعار اربعین امسال «الحسین سفینه النجاه»، جهت تولید آثار معرفی شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حضور و همراهی عموم جامعه و عاشقان حسینی از راه‌اندازی فراخوان بخش مردمیِ رادیو اربعین با عنوان پویش «هر خانه یک حسینیه» با همراهی کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین کشور برای نخستین بار خبر داد.

 

به گفته فاتحی این بخش مردمی با هدف بهره‌گیری از ایده‌ها، خلق آثار و منویات ذهنی هم‌وطنان راه‌اندازی شده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در موضوعاتِ مرتبط با اربعین حسینی در قالب محورهای ذکر شده در فراخوان، از طریق سایت رادیو اربعین به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

به گفته مدیر رادیو اربعین، تولیدات مردمی می‌تواند در قالب نغمات آیینی، دکلمه کودکان، مداحی، شعر و دلنوشته و داستانک، استوری اینستاگرام، عکس و طرح گرافیکی با محوریت اربعین باشد.

 

عموم هنرمندان و علاقه‌مندان به شرکت در بخش ایده و نیز بخش مردمی این فراخوان تا 28 شهریورماه فرصت دارند آثار خود را از طریق سایت رادیو اربعین بارگذاری و ارسال نمایند.

 

آثار برتر علاوه بر استفاده در جدول پخش رادیو اربعین، فضای مجازی و رادیونما، در «آیین اختتامیه رادیو اربعین» به همراه برنامه‌سازان برتر، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.