به گزارش کرب و بلا، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل بنیاد دعبل خزاعی به بیان اهمیت جایگاه و احترام به ستایشگران پرداخت و عنوان کرد: مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) مبلغان دین اسلام هستند؛ و پرچم وظیفه روایت جهاد و شهادت بر دوش این قشر شریف است و وظیفه ما این است که خادم پیرغلامان سیدالشهداء علیه السلام باشیم.

 

«حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی» در ادامه به اهمیت برپایی مراسم روضه سیدالشهدا (ع) اشاره و تأکید کرد:‌ روضه‌ها گره‌های اقتصادی و سیاسی را باز می‌کند؛ همچنین با فرهنگ می‌توان مشکلات بزرگ را حل کرد اما به شرطی که به طور صحیح در مسیر و مدار قرار گیرد و به اهل آن سپرده شود و باید به این موضوع باور داشت که گره‌های اقتصادی هم با باز شدن گره‌های فرهنگی باز می‌شود.

 

وی در خصوص برگزاری مراسم محرم و صفر اظهار داشت: ما به مسئولان امر گفته‌ایم که همه تضمین‌ها و راهکارهای بهداشتی را بر عهده می‌گیریم، آنچه اهمیت دارد این است که با توجه به شرایط ویژه امسال و شیوع بیماری کرونا به برکت همین مجالس روضه، خیر بیشتری نصیب مستضعفین می‌شود و به نیازمندان و اقشار کم درآمد به واسطه مواسات هیئات مذهبی در زمینه معیشتی و بهداشتی توجه بیشتری خواهد شد.

 

حجت الاسلام قمی تأکید کرد: مجلس روضه سید الشهداء (ع) تعطیل بردار نیست و امسال با رونق و شکوه‌ بیشتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اراده و تصمیم برای خدمت در سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد، اما باید محدودیت‌ها را هم در نظر گرفت؛ اعضای هیئت مدیره وظیفه دارند و باید کمک کنند تا کارها به بهترین شکل پیش رود و پیشرفت حاصل شود.