به گزارش «کرب و بلا» رییس‌جمهور عصر امروز در گفتگوی تلفنی با «حجت‌الاسلام مروی» تولیت استان مقدس علی ابن موسی‌الرضا (ع) ضمن قدردانی از همکاری و همراهی مراجع عظام، علما و روحانیون با ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا تأکید کرد: بازگشایی سریع‌تر اماکن مقدس و زیارتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از دغدغه‌های مهم دولت بوده و هست.

 

«حجت‌الاسلام حسن روحانی» با بیان اینکه دولت از میزان شیفتگی مردم عزیز ایران به اهل‌بیت (ع) و علاقه آنان به زیارت بقاع متبرکه اشراف کامل دارد، اظهار داشت: متأسفانه با شیوع این بیماری، جان‌های تشنه محبان اهل‌بیت (ع) چه در آستانه تحویل سال نو و چه در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی هفته‌های گذشته از زیارت عتبات متبرکه کشور محروم شد.

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آرزوی دولت این است که بتواند با مهار کرونا و کاهش خطر شیوع این بیماری خطرناک، دوباره مسیر زیارت را عشاق اهل‌بیت (ع) را هموار کند، اظهار داشت: دولت از همان ابتدای ایجاد محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، با رایزنی با روحانیت معزز حوزه علمیه قم در تلاش برای طراحی سیاست‌ها و برنامه‌هایی برای بازگشایی مجدد اماکن مذهبی بوده و هست.

 

وی با اشاره به مصوبه جلسه اخیر ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا درخصوص فعالیت اماکن مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان گفت: پس از مشورت با نهادهای مذهبی و متولیان امور بهداشتی کشور قرار شد تا 15 اردیبهشت‌ماه با ارزیابی مجدد اقدامات انجام شده در روند اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی، در خصوص بازگشایی صحن‌های اماکن مذهبی اقدام شود.

 

رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد: با طراحی تمهیدات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در صورت تشخیص مسئولان بهداشتی و سلامت کشور پس از 15 اردیبهشت‌ماه، صحن‌های اماکن متبرکه بازگشایی شوند.

 

در این گفت‌وگو تولید آستان مقدس رضوی با قدردانی از تلاش‌های رئیس‌جمهور، دولت و اعضاء ستاد ملی مبارزه با کرونا آمادگی خود و سایر متولیان بقاع متبرکه و اماکن مذهبی را برای همکاری با مسئولان ذیربط اعلام کرد.