به گزارش کرب و بلا، از مهم‌ترین نیازمندی زائران کربلای معلی بویژه در ایام خاص زیارتی نظیر تاسوعا و عاشورا و نیز مراسم اربعین حسینی، دسترسی زائران به خدمات سرویس بهداشتی بوده است که بعضاً با افزایش جمعیت زائران، مشکلاتی را ایجاد می‌کرد.

 

آستان حضرت عباس (ع) با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیاز ویژه به رعایت مسائل بهداشتی و نیز در راستای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به زائران، اقدام به احداث یک باب مجتمع بهداشتی نمود که با اتمام این پروژه، طی روزهای اخیر شاهد بهره‌برداری از این مجتمع خدماتی بهداشتی بودیم.

 

3-5-3.jpg

.

این مجتمع با مساحت  1500 مترمربع و 200 واحد بهداشتی مخصوص آقایان و بانوان در قسمت ضلع شمالی باب البغداد حرم مطهر حضرت عباس (ع) واقع شده است. اختصاص سیستم پیشرفته تهویه هوا، مخازن آب، آسانسور و بالابر ویژه معلولان، سیستم پیشرفته روشنایی و فاضلاب و سیستم سرمایش و گرمایش ازجمله امکاناتی است در این مجتمع جهت بهبود خدمات‌رسانی به زائران حرم مطهر حسینی و آستان مقدس عباسی  در نظر گرفته شده است.

 

3-5-4.jpg

 

بنابراعلام بخش پروژه‌های آستان عباسی، قرار است جهت تأمین هرچه بیشتر امکانات و تسهیل حضور زائران، مجموعه‌های خدماتی و رفاهی دیگر در آینده نزدیک راه‌اندازی و اجرا شود.