به گزارش «کرب و بلا»، نویسنده کتاب «جز زیبایی چیزی ندیدم» معتقد است در برخی کتاب‌هایی که درباره زندگانی حضرت زینب (س) نگارش می‌شود، روایت‌های مجعول و مجهول بسیار دیده می‌شود.

«غلامرضا امامی» با اشاره به اینکه زیباترین کتاب درباره حضرت زینب (س) نوشته «بنت‌الشاطی» با ترجمه «سید جعفر شهیدی» و کتاب روان و رسای «پیام‌آور عاشورا» است، تأکید کرد: نویسندگان باید رازهای زندگی حضرت زینب (س) به‌ویژه خطابه‌های آتشین وی را در اسناد تاریخی بجویند و به زبان ساده و روان روبروی نسل نو قرار دهند.

وی در ادامه این گفتگو افزود: در بررسی‌ تاریخی به‌ویژه در چهره‌های تابناکی مانند بانوی کربلا، نباید به روایت‌های مجعول و مجهول پرداخت. متأسفانه برخی کتاب‌ها این‌چنین هستند. شایسته است پژوهندگان به منابع متقن مستند رجوع کنند و کاوش‌های خود را عرضه کنند.

امامی در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان نسل جدید را به تاریخ زندگی اسطوره‌های تاریخ اسلام مانند حضرت زینب (س) علاقه‌مند کرد، گفت: من برای آشنایی نوجوانان به سهم خودم کوشیدم با نگارش کتاب «آن‌ها زنده‌اند» زندگی حضرت زینب (س) را باز گویم و از آن چشمه زلال نوجوانان را بنوشانم.

این نویسنده با بیان اینکه برخی مترجمان امروز زبان مبدأ و مقصد را به درستی نمی‌دانند، تصریح کرد: شایسته است مترجمان ما زبان مبدأ را خوب دریابند و زبان مقصد را به درستی بشناسند. از جملات سخیف و ناآشنا بپرهیزند و ترجمه‌ها را قبل از چاپ برای افراد متخصص بخوانند یا دریابند که در برگردان کتاب‌ها توانسته‌اند موفق باشند یا خیر.

غلامرضا امامی در پایان درباره جدیدترین کتابش به نام «سفر خروج» گفت: "این اثر بر مبنای کتابی از «عبدالرحمن الشرقاوی» ادیب مصری ترجمه و از سوی انتشارات «امیرکبیر» منتشر شده است. این اثر یک نمایشنامه با نثر شاعرانه است که میزان ارادت مؤلف به امام حسین (ع) را نشان می‌دهد. البته باید این را هم در نظر بگیریم که در مصر احترام بسیار زیادی برای خاندان امام علی و امام حسین (علیهم‌السلام) قائل هستند و پاره‌ای نیز معتقدند مزار حضرت زینب (س) در قاهره است."

لازم به ذکر است از این نویسنده و پژوهشگر تاکنون آثاری همچون «آن‌ها زنده‌اند» داستان زندگی حضرت زینب (س) ویژه نوجوانان و کتاب «آی ابراهیم» منتشر شده است. همچنین کتاب «زینب بانوی قهرمان کربلا» نوشته «عایشه عبدالرحمن بنت‌الشاطی» با ترجمه مرحوم «سید جعفر شهیدی» و به اهتمام غلامرضا امامی منتشر شده است.